Bryllup – Kirkeklokker og tårer

Alle bildene  er tatt av fotograf: Elisabeth Figenschou Jølstad

Vi er kommet ditt hen i historien fra vår dag, at kirken var neste på programmet. 

Les også: Bryllup 1 – frisørbesøk og sjokkerende telefonsamtale
Les også: Bryllup 2 – første møte
Les også: Bryllup 3 – Kjærlighet og detaljer 

 

I dette innlegget har jeg lagt ved en låt, spill den gjerne av mens du leser og følt musikken jeg gikk til opp midtgangen sammen med pappa.


   Pappa hentet meg etter fotograferingen, og skjelvende satt vi en stund i bilen og ventet til vi kunne gå inn i kirken som de siste to.
Pappa rettet på skjørtet i kjolen. Hendene mine skalv. På andre siden av døren var alle de menneskene jeg er så glad i. I enden av kirken, var mannen jeg skulle gifte meg med. 
   Otilie og Olivia svirret rundt oss, helt klart opprømte. De hadde gledet seg til denne dagen. De hadde gledet seg til det øyeblikket der de skulle gå opp kirkegulvet, og helt opp til der pappa sto. 

  Kirkeklokkene ringte. Suget i magen min slo til. Dørene åpnet seg. Otilie og Oliva tok noen bestemte skritt innover, så oppdaget de at et hundre mennesker sto å kikket på dem. Med et stoppet de opp, kikket overrasket på hverandre, og sprang de få skrittene tilbake til mamma og morfar. Mamma, jentenes mormor, kom med en hjelpende hånd og leide de igjennom folkehavet av tårevåte øyne som kikket på dem. 

Med armen trygt i pappas, lot jeg han lede meg framover. Jo nærmere den indre familien jeg kom, jo mindre så jeg. Tårene truet i øynene, og takknemligheten ble stor da jeg så min lille niese helt der fremme. Jeg klarte å samle meg et lite sekund, der jeg smilte til Sola mi.

Da jeg flyttet blikket opp på mannen som ventet på meg, så jeg ikke lengre noe som helst. Tårene rant over, og jeg stolte på at pappa fikk meg trygt fram. 

Jeg kunne ikke vært mer takknemlig for at barna våre var med, for at presten syntes det var koselig om de var sammen med oss. Øyeblikket kunne ikke vært vakrere der de siste toner av “The river flows in you” fylte kirken.  

Vielesen var så vakker, sangene rørte oss innvendig, og kjærligheten lå som en aura over oss alle. 

– Herr og Fru Ommedal –


– Speiltvillingene på Facebook – 


 

18 kommentarer
    1. Å neeei Stine, MÅTTE du legge til den sangen? Nå sitter jeg jo på flyplassen og GRÅTER :p Utrolig fint og rørende innlegg og bilder. Gleder meg til det er min tur, men tror ganske sikkert jeg må droppe maskara den dagen , haha.

    2. Sitter her med tårer i øynene! Kan jo bare prøve å forestille hvordan det var på selve dagen.. Hurra for fine dere <3

    3. Jeg ville nok klart å bare lese, og kun det, uten musikken. Men med den sangen til den nydelige teksten du skrev – rett og slett vakkert. Så jeg gråt meg gjennom hele teksten. Gratulerer til dere begge på to måneders etterskudd❤️

    4. Fantastisk fine bilder! Jwg har fulgt bloggen din siden 2013. Både rørende og gøy å se dere gifte dere! Dere er virkelig et flott par og en nydelig familie!

    5. Fir en utrolig vakker brud du var <3 Og nydelig familie er dere også 🙂 Fantastisk dyktig fotograf som har fanget disse vakre øyeblikkene, bildet der du går mot alteret og smiler til mannen din er så flott og rørende at jeg som ikke kjenner dere fikk tårer i øynene, for en kjærlighet og lykke du utstråler!

    6. Hei Stine!
      Utrolig gøy å kikke gjennom bryllupsmappen din på bloggen. Skal gifte meg selv til sommeren og finner masse i inspirasjon hos deg. Lurer på en ting, brudepikekjolene til jentene. Har du sydd de selv? Evt. Hvor kan man få tak i mønster? Jeg har også to jenter og synes kjolene til jentene dine er helt nydelig! Håper på svar 🙂
      Marianne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg