Bryllupet – frisørbesøk og sjokkerende telefonsamtale

Alle bildene er tatt av fotograf: Elisabeth Figenschou Jølstad

Historien om dagen i mitt liv, skal jeg nå fortelle dere. Den ene dagen krever flere innlegg enn et, så jeg har valgt å dele historien opp.

Det første først, frisørbesøket – og slik starter historien om vår dag. 

Mine forlovere, Stine og Kaja, og jeg våknet kl 07:00 på hotellrommet i Tønsberg. Jeg hadde utrolig nok sovet som en stein den natten, upåvirket av det voldsomme tordenværet på utsiden, og et nattelige dobesøk fra nabosengen. 

Vi spiste en bedre frokost på hotelle, og flere ganger knøt jeg hendene om magen og hvinte til. Det store suget av forventing og spenning – dagen er virkelig her

Klokken halv 9 var vi på plass hos frisørene på Klippotequet L, i Farmanstredet. Der sto Karoline og Gunn klare og tok oss i mot. 

Noe må gå galt

En halv time senere, ringer søsteren min meg, og jeg sa: “Ånei, nå er det noe som er galt, Line skal ikke ringe meg klokken 9 om morgen?!” Jeg svarte med et litt spørrende: “Hallo?” 

Stemmen hennes røpet at det var mer enn en gratulasjon hun skulle komme med, samtidig var stemmen myk som silke for ikke å stresse meg. 

“Hei Tuss! Har du fått meg deg tordenværet i natt?”, spurte hun, og jeg svarte: “Nei, egentlig ikke, vi hørte det skrallet litt i veggene da vi la oss.” svarte jeg. “Ja, det er jo bra da, så du har sovet godt?, “Utrolig nok som en stein!” sa jeg og nippet til kaffen. “Så bra! … Nå må du ikke bli bekymret Stine, dette kommer til å gå helt fint, og dagen din kommer til å bli helt perfekt, men jeg har noe jeg må si.” Sa hun, og jeg kjente det knøt seg i magen, samtidig som hånden skalv litt. “Det har kommet vanvittig mengder med regn i natt. Så elven er … den er spektakulær i dag!” sa hun, “Oi, du tuller? Er den helt brun nå da eller?” spurte jeg. “Ja, den er veldig spektakulær. Jeg fikk en snap om at det var flom på Svinevoll (et par kilometer unna selskapslokalet), så jeg spolet avgårde for å se hvordan det var på Mølla. Det er flom, Stine, så første etasje står under vann. Men Stine, dette kommer til å gå såå bra. Vi får ikke brukt toalettene, men dere har leid inn to ekstra doer, så vi kommer til å klare oss fint med det.” “Oh, SHITT!!” svarte jeg. “Det kommer til å gå fint Tuss, det er tørt der som utemøblene står, men elva renner over demningen og er litt av et skue i dag.” sa hun med den silkemyke stemmen. “Shiitt! Jaja, kanskje det var underbevisstheten min som sa at vi måtte ha to ekstra doer ute? haha! Jaja, været får vi ikke gjort noe med!” svarte jeg. “Nei, men i dag er det SOL! Og alt annet er under kontroll, blomstene ute har fått litt medfart av regnet, men det får bare være!” 

I byen var det ikke merkbart at regnet hadde vært så kraftig, verre var det for alle bøndene på landet, der de nysatte potetene hadde fløtet opp av jorden og rent videre nedover bekker som var dannet. Veier hadde rent ut, og elva som slynger seg igjennom kommunen vår var gigantisk.

Med et glass champagne i hånden, mine to beste venninner sittende på hver side av meg, og en fantastisk flink frisør bak meg, kunne jeg allikevel ikke gjøre annet enn å føle at alt var helt perfekt.  

Gunn fikset håret på Kaja og Stine. To helt nydelige oppsatser!

Karoline fikk eneansvar for håret mitt, noe jeg var helt trygg på. Vi hadde et samarbeid når det kom til sminken, jeg ønsket å tegne bryn og eyeliner selv, ettersom det er så karakteristiske trekk som jeg følte måtte være slik jeg alltid tegner det. Resten av sminken sto hun for. 

Et smil som varmer mer enn selve solen! 

Kunst av fletter i Stine sitt hår. 

Når man kjenner seg selv godt, og går for vannfast øyesminke! 

Øredobbene på, nesten ferdig.

Sterke følelser på forloveren min Kaja også <3 

For godt hold! Litt ekstra spray helt til slutt. 

Et ord: Vakker <3

<3

Så var det å få på kjolen, med god hjelp til å holde og dra igjen glidelåsen. 

Jeg tror bildet sier sitt – 10 tusen sommerfugler, og passe stolt av å bære min hjemmelagde kjole på kroppen. 

– En stor takk til Elisabeth, for fantastiske bilder som bringer oss tilbake til dagen <3 


… Fortsettelse følger

– Lik Facebooksiden min, og få varsel for neste innlegg – 

12 kommentarer

Siste innlegg