JULEOUTFIT til alle oss 4 for under 500,- Sydd selv ^^,

Ny dag nye muligheter ^^, Otilie min elskede våknet litt hysterisk kl  7 i dag, så jeg tok henne med meg ned og fikk gitt henne litt grøt og melk. Hun var super kosete så det tok ikke mange minuttene før hun sov i armene mine igjne. Nå ligger hun på sofaen ved siden av meg og sover. Hun er inntullet i teppe jeg selv jeg skulle hatt over meg, for i natt har det blåst  hatter og høy, og det gamle huset vårt holder ikke helt tett. Vinden er det verste, det trekker i hele huset nesten som vind inne og det blir så KALD! Brrr.. Vi venter for øyeblikket på ny plate som skal stå under vedovnen som vi måtte skifte da vi la nytt gulv, så det hjelper ikke akkurat at jeg ikke kan fyre om dagen. Takk gud for varmepumpe som står på 24 grader, men det blir alikevel ikke behagelig innetemperatur. 

I går la jeg ut bilder av de nye antrekkene jeg sydde HER , men dere har jo ikke fått sett oss i klærne ^^, 

Nye favorittplagg her i huset! Oss fire! Er lov å bli litt stolt er det ikke? Jeg har i hvertfall aldri sett en så fin familie før, spesielt han eldste og de to yngste. + den lille rare hunden som også ville være med på julebildene med familien sin. VAKKERT syn i mine øyne <3 

Fy fillern og glad jeg er de menneskene her. Føler meg som verdens heldigste som har verdens snilleste og kjekkeste kjærestemann, og to så nydelig og glade døtre. Da jeg lastet opp bildene på dataen i går sa jeg til BT: “åhh, jeg begynner nesten å gråte litt når jeg ser oss sammen” og det stemmer det, kommer en liten gledeståre fordi jeg er så stolt. Bilde under smelter mitt hjerte TOTALT. Nytt bakgrunnsbilde på mobilen for å si det sånn. 

Jepp, det tenker jeg var nok av oss for en liten stund, men jeg fikk VELDIG mange spørsmål om jeg kunne dele oppskrift på klærne. Og da må jeg bare glede hjertene til de som lurer ved å si at heldressene fra str 56 til 104 er allerede lagt ut og du finner MØNSTER HER og FREMGANGSMETODE HER. Når det kommer til de ekstremte deilig buksene vi har på oss, så finner du mønster på barnebukse HER og fremgangsmetode HER. Mønsteret er likt, men med måla fra oss. Vi har jo en del lengre bein og mindre rompe i forhold til et barn. Finn frem en pysjbukse du har fra før for å finne målene, eller mål på deg seg. 

Om jeg får mer en 100 likes på fb-lik-knappen i bunn av innlegget skal jeg lage en videoblogg om hvordan jeg syr en bukse med lommer, ribb i livet/beina og med snøring i livet slik som denne pysjbuksa.. Det er ikke vanskelig om man vet hvordan. Så dere må vise meg at det er stor nok interesse for at jeg skal lage innlegget 😀 Hvis du i tillegg deler innlegget på fb er sannsynligheten større for at blir 100 likes. 

PS: jeg sydde mitt første plagg i sommer, kan jeg, kan du 😀

41 kommentarer
    1. For en flott familie, og for noen flotte klær 🙂 Takket være deg så har jeg ønsket meg symaskin i julegave, så nå håper jeg bare nisse-samboeren fikser biffen så jeg kan begynne å sy(for første gang!) i jula! 🙂

    2. Phuong Dang: Takk. Jeg klipper ut en remse som er ca 5 cm bred og så lang at den går rundt halsen på dressen. Legger den dobbelt og finner midten. Så syr jeg den sammen ved å legge den rette mot rette på dressen og syr fra midten og ut. Når jeg kommer til enden svinger jeg remsa ut slik at jeg får den buen på slutten. Også syr jeg andre siden på samme måte fra midten og ut.

    3. ..Du e jo heilt rå!
      Jeg elsker klærne! Faktisk så mye at jeg nesten vil være frekk nok til å høre om ikke jeg kan bestille et sett til baby fra deg mot betaling, i din ellers så travle hverdag! Hehe, nei men seriøst. Jeg betaler gjerne (så du tjener på det) hvis du skulle få lyst til å sy og sende til Dk ! 😛
      Kjenner en glede inni meg når jeg se de herlige familiebildene dine, og bare gleder meg til det snart er min tur forhåpentligvis=) (er faktisk 5 dager over ikm idag så håpet er der, selvom sjangsen er liten på første forsøk;) Ha en fin dag! God klem =)

    4. Jeg er så utrolig imponert over deg. Ung jente som virkelig har bestemt seg for å gjøre ALT hun kan for familien sin, du er en inspirasjon!

    5. Kjempefine dresser og bukser! 🙂 Har blitt bitt av sy-basillen, så har allerende sydd to barnebukser med mønster fra deg 😉 (brukte samme stoff som du har brukt på disse dressene, super deilig stoff 🙂 )
      Siden jeg ikke er så erfaren enda lurer jeg på en ting: Når du syr i stretch-stoff og skal sy rett langs brettkantene (f.eks helt i enden på buksene), holder du igjen litt i stoffet mens du syr eller hvordan gjør du det? Jeg føler stoffet svinger som bare det i mens symaskinen går og etter jeg har sydd ferdig blir enden litt sånn bølgete hvis du skjønner hva jeg mener? Det er jo ikke noe problem på disse buksene jeg skal ha strikk i, men tenker til andre syprosjekter hvor brettkantene viser mer.. (merker jeg er veldig dårlig til å forklare men håper du skjønner..:p)

    6. Så kosli bilda:) artig å følge bloggen din, for du e så hæli:-D å dæm nydelige jentan din e så utruli nusk :))

    7. Tonje: jeg strekker nok stoffet litt ut ja. Før da drar det seg ikke noe mer og i tillegg vil sømmen bli sydd når stoffet er strekt slik at det kan utvide seg uten at tråden ryker. Det har lett for å bølge seg litt ja. Det som kan hjelpe er å forlenge stinga litt 🙂

    8. Skjønner godt at du er stolt!!:) så fin familie!!:) ble noen tårer på meg også forrige helg bør vintolmfamilebilder! Er ikke så ofte vi tar det må jo enten fikse selvutløser eller ha noen tilmå ta bilde av oss..så var utolig koselig å ha fine bilder av alle sammen!:)

    9. Har du prøvd å sy sparkebukser? Synes det er ett så praktisk plagg, men vanskelig å finne i større størrelser enn 74:(

    10. Hei, så fine dresser! Hvor mye stoff trenger jeg til en dress? Jeg skal sy ein rød i str 92 og en blå i str 104. klarer jeg meg med 1 meter av hver? Eh, jem må vel kanskje ha to meter på den blå 🙂

    11. Catrine: Mål hvor lang dressene er fra skulder til fot på mønsteret. Så mye stoff trenger du. legg gjerne på 10 cm, og vask stoffet før du syr. Det krymper litt 🙂 Du trenger IKKE to meter til den blå ^^,

    12. Fy søren jeg kan ikke få sagt nok ganger hvor utrolig flink og kreativ du er! Så heldige barna dine er som har en sånn mamma. 🙂 skulle ønske jeg var så flink til å lage ting 🙂 ønsker dere en god jul og gleder meg til å se magebildene 🙂 (sendte selv et til deg derfor er det ekstra spennende ) 😉

    13. Så utrolig fine dresser/bukser og en herlig familie!
      Lurer på om du mente dette, eller om du skrev feil. Fikk meg en god latter:P
      /
      Vi har jo en del lengre bein og mindre rompe i forhold til et barn.
      Klem♥♥

    14. Så herlige jentene er og en koselig familie:)
      Lurte på om du mente dette;
      Vi har jo en del lengre bein og mindre rompe i forhold til et barn.
      Eller om det var skrivefeil, fikk meg i allefall en god latter:)
      God helg og god jul!
      ps; klarte ikke LIKE innlegget på facebook, men en LIKE fra meg!
      Klem♥

    15. Alexandra: skrev ikke feil. I forhold til proporsjoner våre ha vi mindre rompe enn en baby 😉 du hadde skjønt det hvis du hadde tegner opp mønster. På en babybukse er over halve buksen bare rompe. Hos oss er rompa bare en liten bit på toppen 😉 du liker bare i bunn av dette innlegget 🙂

    16. kjempe fine bilder !
      Meld deg på ukas blogg på bloggen min ! Extra stor sjanse for å vinne hvis du kommenterer på et annet innlegg 🙂

    17. Hei, Du har en velidg fin blogg!
      jeg lurte på hvilket stoff du bruker på kanten av armen og beina ? mulig du kan vise? 🙂

    18. Hei, veldiig fin og vedig inspirerende blogg!! jeg har alt prøvd å sydd meg en genser, med inspirasjon fra deg 🙂
      Nå venter jeg stoff til heldress og bukse 😀 kjenner jeg gleder meg 🙂 Det jeg lurer på er, hvilket stoff bruker du i kantene? altså på armene, beina?
      Mulig om du kan vise hvordan du lager dette? 🙂

    19. For en flott familie:):) de er såå nydelige, og du er så heldig som har tvillinger! har SÅ lyst til å få det en dag selv

    20. Så fine bukser! Skal absolutt sy meg sånn når jeg lærer å sy 🙂 skal prøve meg for første gang til torsdagen og er veldig spent. Hadde vært moro om du laga den videobloggen btw ^^,

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg