Quick fix – endret hele vaskerommet !

Klassisk, vaskemaskinen vår røk midt i sommerferien, i mellom to hytteturer på en uker hver!! Med andre ord: KRISE! For en familie på 5 med så mye skitttentøy at det hadde vært mer naturlig om det tilhørte en familie på 20.

Vaskemaskin og tørketrommel hadde vi med fra det gamle huset vårt, og selvsagt hadde garantien nettopp gått utt da maskina røyk. Det var bare å finne en butikk som kunne levere en ny maskin samme dag! Det virker lett nok, så lenge du ikke har en kone som har bestemt at vaskemaskinen skal være sort!
Jeg sendte mannen av sted etter den sorte utgave, og til min store skrekk oppdaget jeg at det var grå da vi pakken den opp hjemme. GRÅ du liksom, den kunne like gjerne vært rosa.. Det var ikke det jeg skulle ha. Men altså, vi måtte vaske klær, og det den samme dagen for å komme oss avgårde på ny hyttetur.

Jeg gikk fra å ha to hvite vask- og tørkemaskiner på vaskerommet, til en grå og en hvit..

Så jeg bare….

Ja, det stemmer! Jeg fikk mannen til å hjelpe meg med å bære maskinene ut på gårdsplassen, og der spraylakkerte jeg både den gamle tørketrommelen og det splitter nye vaskemaskinen SVART!

Jeg elsker det! De svarte maskinene sklir så mye bedre inn i rommet. Makeoveren kom på 600 kroner, og jeg lurer på hvorfor jeg ikke gjorde det før!

Hvordan det gjøres lurte du kanskje på ? 

Skru av døra, og andre deler som kan skrus av. Løft av pakningen rundt åpningen etter å fjernet døren, masker deler som ikke skal farges, tett igjen åpningen så du ikke sprayer innsiden, og så er det bare å spraye i vei!

Forandring fryder

10 kommentarer
    1. Så genialt👍☺️ Kan jeg spørre hvor tykk benkeplaten på kjøkkenet ditt er? Liker kjøkkenet ditt veldig godt. Flott helhet 😍

    2. Ser du har sprayet over der du ser vaskeprogrammene på tørketrommelen. Hvordan løser du det når du skal bruke den? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg