SNART BLOGGVIDEO av denne fine BUKSA

 

Etter at jeg la ut innlegget av meg og familien min i de hjemmesydde juleklærne (blogginnlegg her) fikk jeg veldig mange spørsmål om jeg kunne legge ut oppskrift på hvordan jeg syr klærne.
De søte heldressene til jentene har jeg allerede delt både MØNSTER og FREMGANGSMÅTE på, jeg har bare brukt forskjellige stoff. Et mønster er et mønster det er utrolig hvor stor variasjon man får bare ved å bytte stoff. 

Jeg skrev at om det var stor nok interesse så skulle jeg lage en bloggvideo om hvordan man syr en bukse som de buksene på bilde over. Interessen var større en forventet så da ble jeg jo nødt til å lage film da ^^,  Nå har jeg filmet alt, så nå gjennstår det bare en del redigering før jeg poster filmen på bloggen. 

Jeg har sydd buksen i barnestørrelse fordi jeg har lagt ut mønster på på barnebukse også her på bloggen, jeg gjør det på eksakt samme måte når jeg syr i store størrelser, du må bare endre på målene. 

Her har dere en liten smakebit på den ferdige buksen som det snart kommer en video av hvor jeg viser fremgangsmåten fra et stoffstykke til en fiks ferdig bukse 🙂 

I mellomtiden må dere gjerne tegne klart mønster om dere vil prøve å sy en slik bukse. Denne gangen har jeg sydd av fleece fordi vi går mot de kaldeste mnd av året, men stoff er så klart helt valgfritt 🙂 

MØNSTER på bukse str 56-104 finner du HER

Mønster i voksenstørrelser har jeg ikke, men formen på mønsteret et likt som over, så ta deg en titt og tegn opp med dine mål!  

 

15 kommentarer
    1. Du er så utrolig flink! Syr litt selv jeg også, men har problemer med maskinen min… har en helt vanlig symaskin (singer)… men den hopper over sting og henger seg opp i både under og overtråden.. har du noen tips? Kunne du kanskje lagt et innlegg om din maskin og evt andre du anbefaler så er helt greie for å kunne sy bukser og heldresser med? 🙂

    2. Nå må jeg bare få si at jeg akkuratt har kommet hjem fra stoff og stil med store planer om å sy både skjørt og sminkeveske til meg selv! 😀 Skjørtet skal jeg bruke på nyttårsaften så dette måå jeg altså få til! Har jeg lest så masse om plaggene du syr at jeg ble nødt til å prøve selv 🙂 Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å sy etter mønster, men kjøpte med et likevel så jeg kan sammenligne med 🙂 Veldig spent på resultatet mitt, haha 😀 Ble veldig positivt overrasket når jeg kom til kassen og kun betalte 157kr for stoff til både skjørt og to sminkevesker + glidelås og sytråd, ikke dårlig!

    3. Du er skikkelig flink! Nå har jeg fått symaskin i bursdagsgave og kjøpt inn stoffer, så nå skal jeg prøve meg på å sy noen fine barneklær 🙂 Håper du fortsetter å komme med inspirerende tips, triks og mønster, det er like gøy å lese innleggene hver gang!

    4. Tror jeg må grave frem min nye symaskin som har stått lagret i tre år siden den ble kjøpt, det er så mye fint man kan lage selv. Er du blitt så flink å sy bare siden i sommer så bør jeg klare å lære meg å sy en bukse 🙂

    5. Hvordan får du til den “myke” avslutningen på halsen på dressene? Altså at de sklir inn over på en måte? Jeg prøvde å sy kosedress, og det ble skikkelig klumpete forran på halsen… :/

    6. Jeg lurte på om du kunne lage en oppskrift eller video der du lager bukse til deg selv med samme fasong som du har på bilde øverst på dette innlegget
      Jeg har så lyst å lage en sånn bukse men vet ikke hvordan man gjør det og finner ingen nettsider der noen viser hvordan man rett ogg slett syr en bukse til seg selv i damestørrelse:(
      Og viss du vet om noen nettsider der man kan se hvordan man gjør det fra a til å så hadde det vært veldig fint om man kunne gitt meg nettsiden:) vær så snill å skriv tilbake til meg

    7. Gammelt innlegg MEN, skal kjøpe stoff og tegne mønster til bukser. Bukse til meg 167 cm lang og bukse til mini på 9 mnd.
      Lurer da på om du husker eller bare vet ca hvor mange meter stoff det går på en voksen bukse? Har ikke stoff og stil i nærheten så må bestille så kjipt om jeg sitter å klipper og ser at det er liiitt for lite stoff.
      Kjempe kjempe gøy at du deler oppskrifter og fremgangsmåter, har begynt å sy bare pga bloggen din <3 Lille gutten min har fått mye skryt for fine klær, og praktiske! 🙂

    8. Marit: Det kommer jo litt an på hvordan bukse du skal lage, jeg er 171 høy og har funnet ut at en meter med stoff holder akkurat til en bukse for meg. Da har jeg ribb i tillegg. Du trenger da 30 cm (minste mål) med ribb. Så skal du lage en bukser til deg og mini i samme stoff trenger du nok ikke kjøpe mer enn 1,5 m av hovedstoffet og 30 cm med ribb.
      Litt viktig at stoffet da er 140 cm bredt, noe de fleste stoffene til stoff og stil er 🙂

      Utrolig hyggelig å høre at jeg har gitt deg syinspirasjon : )
      Masse lykke til!

    9. Tusen takk for raskt å fint svar 😀 Da skal det syes mer 😀 Takk takk 🙂 Heldressene dine syes på bestilling å sendes til venninner sine barn både nord og sør (Y) 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg