Velkommen inn ytterdøren vår

Siste sentrale brikke har falt på plass! Vi har fått ytterdører og skyvedørene i gangen. Nå kan jeg vel si at huset er så godt som ferdig. ENDELIG!

Veldig mange har spurt om jeg kan dele bilder av veggen med yttertøy i gangen vår, etter at jeg delte noen glimt av den på Instagram Story. Jeg har riktignok ventet med å publisere bilder fordi vi ikke har fått alt ferdig før nå.

I lang tid så gangen vår nemlig slik ut ↑. Vi hadde byggedør, og manglet lister, men i den ene delen av gangen laget jeg en spilevegg med knagger og et hjemmelaget skostativ.

For å få ekstra godt hold til knaggene har jeg festet sponplate bak spilene. Sponplaten har jeg malt sort, og så har vi spikret fast spiler som jeg har pusset og beiset med dekorvoks i fargen: leire.  Knaggene er en kombinasjon av IKEA knagger og større treknagger som jeg fant på Obs.

Skohyllen er laget av to rundstokker som jeg har kappet til, pusset og beiset som spilene. Jeg har festet to mdf plater sammen og laget sidestøtter til skohyllen. Ved å skjære ut kvadrater og borre hull igjennom som rundstokkene er tredd inn i.

Sist uke kom endelig skyvedørene på plass. Nå er jeg spent på hva dere synes, for jeg vet ikke hvor mange som har fortalt at jeg ikke burde ha skyvedører ettersom spileveggen er så fin i seg selv. Jeg er i og for seg enig i det, rett etter at jeg har stablet skolene og støvsuget grusen rundt, men så kommer barna hjem og en hau av fargerikt yttertøy og sko på kryss og tvert ødelegger litt for hva jeg synes er fint.

Det er jo ikke som at jeg ikke ser spileveggen heller, den ser jeg hver gang jeg kommer og går fra huset, men med dørene igjen er det ryddig på et blunk.

Skyvedørene er av merket Rival, vi har valgt glass med sotet speil, noe jeg synes er helt fantastisk lekkert! Ytterdøren er kjøpt igjennom Harmoni, denne døren er designet av StudioLindhjem. Jeg finner ekstremt stort inspirasjon i alt Kristin og Borgar bak StudioLindhjem gjør og døren som er inspirert av en gammel låvedør her i Vestfold, kunne ikke passet bedre inn hos oss.

Se mer av huset vårt? Klikk HER

32 kommentarer

Siste innlegg