Endelig lyser huset opp fra utsiden

Reklame | Plejd

Dette har jeg ventet lenge på! Lyset som løftet opp hele fasaden av vårt nye hjem.

Sist uke ble elektrikerne helt ferdig med å montere utelys, og for hver dag som går nærmer vi oss ett helt ferdig hus.

Vi har fått skikkelig god hjelp med plasseringen av lampene ute, selv ante jeg ikke hvordan de burde vært plassert. Et tips jeg av fikk av elektrikeren var å sette lamper i alle hjørner av huset, for da vil huset virke større enn om lampene plasseres slik at hjørne blir skyggelagt. Så la meg bare si det slik: Jeg lot elektrikeren bestemme punktene!

Som jeg har nevnt tidligere, har vi Plejd Smartstyring av lys – du må gjerne lese mitt tidligere innlegg om dette HER.

Plejd, Plejd, Plejd! Jeg kan ikke få skrytt de nok opp i skyene. Dette smart lysstyringgssystemet er så forbasket genialt og enkelt.

Utebelysning og astrour

Nå som utebelysningen er på plass har jeg fått testet astrour, dette er en funksjon som er innebygd i alle produkter til Plejd. Astrour vil si at belysningen følger solen. Dette styrer jeg veldig enkelt fra mobilappen: Plejd. Siden mobilen er koblet til hvilken sone jeg befinner meg i, vet den også når solen står opp og går ned. Vi har lagt inn utebelysningen i Astrour, slik at utelampene skrur seg automatisk på når det blir mørk, og av igjen når det blir lyst. I tillegg ligger de inne med en dimmetid på 3 minutter, slik at når lampene skrus på tar det 3 minutter til de når full lysstyrke – LEKKERT!

Et annet alternativ man kan legge inn i appen er en pausetid, om man for eksempel ønsker å spare på strømmen noen timer av natten.

Astrour trenger du bare å stille inn en gang, også vil lysene følge solen helt av seg selv, men du kan når som helst gå inn å endre på innstillingene eller legge til flere soner med astrour. Det er ekstremt enkelt å få det til.

En annen ting jeg vil poengtere er at om du ønsker å ha astrour på utebelysningen din, så kan du montere dette uavhengig om du vil ha Plejd i resten av boligen din.

GOD MORGEN – belysningen

En annen innstilling jeg har lagt til i appen er et ukesur jeg har kalt God morgen. Ukesur fungerer litt på samme måte som astrour, bare at du selv velger klokkeslett, og dager for når lysene skal skru seg på eller av. Du stiller det inn en gang, og så fortsetter funksjonen til du endrer den.

I God morgen funksjonen har jeg lagt inn alle lamper i de rommene vi befinner oss i hver morgen, med en dimmetid på 15 minutter. Det vil si at når klokken slår 07:00 (valgfritt tidspunkt) mandag til fredag (valgfrie dager) så skrur lysene seg på med sin laveste lysstyrke og i løpet av 15 minutter (valgfri lengde) dimmer lyset seg gradvis opp til at hele huset blir lyst – det er rett og slett helt magisk, jeg gleder meg til å bli vekket på denne måten!

Plejd er relativt nytt i Norge, men ledende i Sverige hvor det også kommer i fra. Elektriker vår sier at i løpet av dette siste året har Plejd lysstyringssystemet blitt det han anbefaler og installerer mest av. Av flere grunner: det er raskt å sette opp, noe som betyr færre timer med elektriker for kunden,  det en svært brukervennlig, prisen på produktene er gode, og litt mer teknisk; så finnes det visstnok tre ulike teknologier inni alle Plejd bryter som gjør at de tar alt av lamper, dette er i følge han ganske unikt. Ikke at det sier meg stort mer enn at han bruker mye mindre tid på å montere hver bryter.

Alle elektrikere i Norge kan forhandle inn og montere Plejd lysstyring, og det geniale er at det kan ettermonteres uten å måtte legge opp noe ekstra for å få smartstyring av lys i hjemmet. Det vil si at du kan montere Plejd akkurat der du måtte ønske, om det er kun i ett rom eller hele huset, eller på hytta for den sakens skyld.

Hvis du vil lese mer om Plejd sine produkter så kan du gjøre det HER.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg