Det har tatt like lang tid som å ruge fram en baby – nå er lilledoen ferdig

Reklame/

Det som startet med en enkel skisse..

Jeg skulle ønske jeg kunne gitt den følelsen jeg sitter med inni meg til alle jeg kjenner. Følelsen av hva det vil si å faktisk bygge sitt eget hus. Det er en følelse av en enorm stolthet, for jeg har ikke bare valgt ut farger til rommene, plukket ut fliser til badene. Jeg har lagt sjelen min i hver centimeter av huset. Jeg har skisset, jeg har tegnet, jeg har snekret, isolert, platet, fliset, fuget, sparklet, pusset, malt, foret, listet, limet og skrudd. Det er en tanke bak alt, og det er jeg som står bak tanken, og så har jeg sparret med mannen min som er den beste partneren å ha. Sammen er vi er team som klarer å bygge et helt hus til tross for at ingen av oss har gjort noe lignede før, jeg fatte det omtrent ikke!

Det er en lang vei å gå, det er helt umulig å faktisk forstå hvor mye jobb det er å bygge hele innsiden av ett hus selv, og nettopp derfor er mestringen så stor at jeg til tider får vinger.

Lilledoen

Et praktisk toalett, til bruk for alle, uten klær og uten rot. Bare en do, bare en vask, plassert i husets navel. Dette ønsket vi oss. Men til tross for at doen er liten, ville jeg ikke at den skulle oppleves som alle de bitte små doene plassert i yttergangen som så mange har. Den skulle være lun, den skulle være hyggelig.

En skisse ble til og jeg fikk en idé – hvorfor ikke snekre møblene selv

Så jeg laget en skisse til, jeg tegnet en servantbenk. Det var så gøy at jeg også skalerte den, og laget en versjon på 1/3 av størrelsen. Det kunne bli en søt krakk for de minste til å rekke opp til vasken.

Slik er jeg, hvis jeg får en idé, tripper jeg rastløs rundt til jeg får gjennomført. Jeg elsker å skape. Møblene til badet snekret jeg for så å brenne de til de ble sorte. Du må gjerne se mer av hvordan jeg gjorde det hele under innlegget fra da servantbenken ble til.

Med bare skjelettet til huset oppe, var jeg ferdig med mine møbler, nå måtte jeg bare gjøre ferdig rommet før alt kunne plasseres inn.

Og ferdigstille romme, det gjorde vi. Alt i fra isolering i veggene til siste silikofug. Så det er ikke en gang skrytete å si: Fy fader det er rått!
I dag er dette lille rommet ferdig, det mangler kun litt småtteri, som lamper,  brytere og tilkobling av vann. De viktige tingene, men som vi ikke kan gjøre selv.


Slik ble resultatet – nøyaktig som jeg drømte om da jeg tegnet dette rommet for ca 9 måneder siden. 

En stor takk til Princess, som har fylt opp lilledoen med alt det trengte av rekvisitter. Jeg er så takknemlig, og en super bonus er det at de har 50% på alle håndklær, duftlys og mer til badet akkurat nå og fram til 26. april 

 

16 kommentarer
    1. Så fint det ble! 😀 Husker da du lagde møblene, og syntes det var en så god idé! Gleder meg til å følge med videre på byggingen av huset 😀

    2. Du (dere) er helt rå, Stine!
      Morsomt å følge med deg ☺️
      Blir så imponert over kreativiteten kombinert praktiske ferdigheter og evnen til å fullføre 🙌🏼

    3. Så utrolig fint! Du imponerer virkelig med kreativitet, alt du klarer å lage og så gjennomført og du fint alt blir! Bøyer meg i støvet😉

    4. Fantastsisk! Blir såå imponert! Det er spennende å følge med på alle dine prosjekter, men husbyggingen – sammen med mannen – er utrolig spennende og inspirerende å følge. Gleder meg til neste innlegg/oppdatering 🙂

    5. Hei! Kunne du laget en innlegg med tips til skolestart. Litt hvordan du opplevde overgangen fra barnehagen til skolen. Hilsen nervøs (snart) skolemamma

    6. Hei!
      Veldig lekkert satt sammen fargene på veggene! Er det fargen Palmetto du har brukt? Og kan jeg spørre hvor du har fått den andre tapeten fra?

    7. Alt du/dere gjør blir SÅ fint!

      Vi har endelig kjøpt oss hus, og gleder oss SÅ til overtakelse 1. august, og har nå begynt å tenke litt på hva vi vil gjøre for å virkelig gjøre det vårt. Det er så motiverende å følge deg på blogg og instagram, og jeg får virkelig troen på at vi også kan få til noe når vi skal sette i gang selv. Synes du er så flink å finne fine kombinasjoner og løsninger, så gleder meg til hvert et innlegg du publiserer!

      Takk for at du deler med oss og motiverer andre kvinner til å tro på seg selv!

    8. Hei hei. Nylig kjøpt oss et oppussings objekt hvor vi har revet helt inn t isolasjonen, fyllt på isolasjon, nytt el system og splitter nye rør. Har brukt flere av dine innlegg som veiledere, spesielt video på sparkling av gips for å spare inn litt penger siden el og rørsystem slukte en slump med penger.

      vi har klart å forandre mye i huset, men er det en ting vi ikke kan gjøre noe med så er det badets str. Badet står midt i trappeoppgang mellom 2 etasjer, altså ingen mulighet for å rive vegger for å utvide…
      Men har utrolig nok klart å lage en løsning ved å bruke tegneprogramet du har brukt.
      Kom da over innlegget her, å må flire litt 🤣Badet vårt er like stort som lille doen din 🤣🤣🤣

      Forhåpentligvis kan vi om nånn år drenere huset å lage et giga bad i kjelleren 😅

      1. Så kult å høre 😀 Haha! Ja, det kan jo vøre deilig med et større bad på sikt, men det er utrolig hva som funker når man er vant til det man har, så det blir nok ikke noe problem det heller 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg