Lag pakkekalenderen av doruller

Om litt over 2 uker er det 1. DESEMBER! Jeg gleder meg vilt! 

Det er nok mange som sikkert har begynt å forberede adventskalender, og da har jeg et par kreative alternativer å forslå som du så klart kan lage selv. 

Dorullnisser kjenner vi jo alle til! 

Og disse dorullnissene er de søteste jeg vet om. 
Det er så enkelt. Alt du trenger å gjøre er å lime på lite penere papir utenpå dorullen, lage ett lokk i bunnen, feste på en nese og lime sammen en nisselue. Opp i dorullen plasserer en liten leke, en liten sjokolade, eller hva nå enn du måtte ønske, så setter nisseluen på igjen. 

For mer detaljert beskrivelse SE HER 

En annen variant av dorullkalenderen, er å legge lokk i begge ender, og lage en liten hempe midt på til å henge den opp i. Veldig dekorerende og akkurat passe store kalenderbokser. 

PS: Tips til gaver som ikke å får plass i dorullene: tegn et lite skattekart som du plasserer i dorull og la barnet finne gaven et annet sted i huset. 

For mer detaljert beskrivelse SE HER 

Noen som er klare med pakkekalenderne enda? Jeg pleier ikke å ha de klare før 00:15 1.desember. Men det er akkurat innenfor! 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss – 

3 kommentarer
    1. Jeg hadde et lite tre med 24 sydde lommer med tall på da jeg vokste opp. Husker så godt når vi fikk en lite skattekart oppi lomma, det betydde en større gave 😃 Ungene (og mannens) kalender er ferdig allerede her, skal bare pakkes inn når jeg får litt tid aleine så ingen ser 🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg