Blir det julekalender i år?

Du spurte, ja, hun der også, mange av dere for å være helt ærlig. “Blir det julekalender i år!” 

Et spørsmål jeg setter enormt stor pris på å få. Tenkt at dere venter på julekalenderen min. Like etter det varme følelsen har det gått en stor skuffelse igjennom meg. Som en tung stein i magen, og følelsen av å kaldsvette, for: Hvordan i alle dager skal jeg få til det i år?? 

Den kreative julekalenderen krever enormt med tid, og tiden jeg har hatt til disposisjon slukes i dag av amming, babykos og stell av det minste lille lykketrollet. 

Bare tanken på å lage en årets julekalender føltes så omfattende at jeg knapt har orket å tenke på den en gang, så at det kom til å bli en i år var jeg sikker på at ikke ville skje.. Helt fram til nå.. 

Denne helgen var de to store jentene hos besteforeldre, jeg tok meg så og si fri fra jobb. Jeg har sovet ut, hatt kvalitetstid med baby og kjæreste og plutselig satt jeg på dataen og lette til den store gullmedalje etter inspirasjon til kreative ideer. Jeg fikk blod på tann! 

Plutselig slo det meg at planleggingen er det jeg synes er mest omfattende, for så fort planleggingen er i boks, så vet jeg at jeg kommer til å kose meg med alle de kreative prosjektene fram mot jul! 

Jeg har i alle fall kommet med 12 ideer til julekalenderen, så det blir kalender i år ! 

Men skulle du være så grei å ha et forslag på lur, så del den meget gjerne med meg
 

44 kommentarer
    1. Kjære deg😘 Kos deg med barna, så kan vi få inspirasjon gjennom julekalender annenhver dag🤗 Klem til fineste deg

    2. YAY!! 👏🏻🙌🏻 Leste første del av innlegget med en synkende følelse i magen, men endte med sprudlende glede! Hipp hurra for julekalender ala Stine! 😍

    3. Hurra! Og hatten av for deg🤗 Et kalendertips, som barna kan være med på å lage: «makaronistjerne». Klipp ut en stjerne i lnsket størrelse i litt solid papp. Bruk skolelim eller lignende til å lime på makaroni tett i tett over hele stjerna. La et lite hjørne være igjen, her klippes et hull. Når limet har tørka spraymales stjerna med gull/sølv. Trekk så et silkebånd, f.eks rødt, igjennom hullet og du har ei nydelig julestjerne å henge opp i vinduet⭐️😍

    4. Hei flotte Stine!
      Står akkurat nå på syrommet og holder på med nissene øverst i innlegget her , og skal inn på bloggen din og lete etter str på bena! og skjønner ingenting da de to nissene kommer opp i dagens innlegg da jeg skulle inn på arkivet og lete etter de; Selvfølgelig er det spennende med julekalender, men viktigere er at du koser deg med Vilde og de andre jentene!! Kan du ikke legge ut annenhver dag da… om du hadde 12 ideer? Vi har jo ikke rukket over alt fra i fjor enda,,,haha!! Sydde fire av disse nissene ifjor, iår er det to som er på planen!!
      Ellers,,,,takk for bloggen din, du inspirerer ikke bare de med små barn, men også oss med barn på 25-30!! Kan jo håpe på barnebarn etterhvert!! ( selv om et bonusbarnebarn er kommet!!)
      Nyt førjulstiden, og kos deg med jentene! Klem fra Arendal!

    5. Supert med kalender, alltid funnet masse inspirasjon 😀 kutt heller ned på antall prosjekter, og gå for eks hver advent, annenhver dag eller hva som passer best etter hvor mye tid, lyst og inspirasjon du har 👍🏻

    6. Matchende sløyfe i halsen og i håret til storebror og lillesøster ønsker jeg å se 😃
      Et annet forslag er kanskje selve kalenderen? Faren min har laget et tre av lekter (malt hvit), med masse små kroker og en stjerne i toppen. Litt inspirert av den typen man får fra Kremmerhuset. Det er utrolig koselig å ha noe som er laget selv 😍

    7. Det er lov til å kjøre reprise av ting du har hatt tidligere år også. 😉 må ikke finne opp kruttet på nytt på alle prosjektene.

    8. Gran nisser med filt!
      Hent gran kvisert i skogen, legg de samme veien å surr ståltråd oppe ved endene sånn at det fort ser ut som en kost. Ta filt i ønsket farge (jeg elsker grå) klipp to trekanter der øverste spissen er lang, sånn at når du limer dem sammen ser det ut som en nisse lue.
      Lim trekanten kun i kantene på sidene, tre den over delen på kosten med ståltråd. Kan fylles med innmat.
      Fest på en julekule nederst på lua
      Woila du har en kul nisse med lua trekt over øynene, å kule som nese. Veldig fin å dekorere med ute på trappa til jul☺️ Jeg lager ofte 3 i forskjellig størrelse, å setter en lykt ved siden av.

    9. Forstår utrolig godt om tiden blir knapp! Hva om du lager 12 nye og poster 12 gamle prosjekter? Sikkert ikke alle som har fått med seg de gamle:)

    10. Forslag:
      Bærenett. Partytopp. Nattbord/sidebord (større prosjekt, men altså så et kult bord med stubbetopp og så enkle bordbein man kan kjøpe på ikea eller jysk og spraymale. Noe til hunden 😍. Personlige julekuler. Juletreduk/matte for å ha under treet.

    11. Du kan jo eventuelt reposte gamle luker fra julekalenderen annenhver dag😍 dine 12 favoritter fra tidligere kalendere, kanskje?🎅🏼

    12. ååå, hurra!!!! Nå ble jeg glad! 😀 Men vi skjønner at det er mye arbeid med en sånn kalender, så det å ha det annenhver dag er vi godt fornøyd med! Nå er jeg akkurat ferdig med å sy de store nissene dine, og de ble så bra! Skal sy et par til som skal bli innflytningsgave til søsteren min og kjæresten hennes.
      Takk Stine, for inspirasjon og kreative innlegg! <3

    13. Lage gelèlys! Husker ikke om du har gjort det tidligere. Det kan jo enten lages «fint», eller at man slipper til barna og lar de dekorere med steiner, glitter ol.
      Masse oppskrifter på nett 🙂

    14. Isopor kule til juletreet eller en litt større kjegle pyntet med pajetter. Bruk knappenål til å feste paljetter. Enkelt og veldig dekorativt

    15. Åh så gøøøy! Jeg likte veldig godt de store nissene du lagte i fjor, hva me en mindre versjon av disse, f.eks me akebrett/ski også?
      Vet ikke helt jeg, men gleder meg masse til årets kreative kalender fra deg😃

    16. Mary Anne Harring: Hehe, så artig!
      Jo, tusen takk! Om det ikke blir hver dag, så blir det en kalender i år også, kanskje med flere enkle prosjekter, men like fint og gøy skal det være!
      Tusen takk for så koselig tilbakemelding Mary Anne 😀

    17. Gleder meg masse til å følge med i år også!
      Kanskje du kan redesigne noe av gamle, broderte juleduker? 😃

    18. Hipp hurra! Bare husk at du gjør dette fordi du selv har lyst, og ikke fordi du føler du må. Det trenger jo ikke å være en kalenderluke hver dag. Gleder meg masse🤶🏻🤶🏻

    19. Kan ikke noen dager være noe kreativt man gjør/lager sammen med barna? 😊👏🏼 Skulle gjerne fått tips om masse kreativt jeg kan lage med mine små på 3,5 og 5,5 år😊

    20. Julegaver er morsomt å lage! Du kan også sjekke ut zero waste ting, eller hva med noe du kan upcycle? Sy om en gammel t-skjorte til handlepose? Eller superenkle ting som barna kan lage til besteforeldre? Gleder meg, du er inspirerende!

    21. Så gøy! Hva med oppskrift på jule-te (jeg lager stor porsjon, fyller i cellofanposer og gir sammen med en tesil søstrene grener har!) oppskrift på teen finner du på nett) og sånne fine hårbøyler med knuter?❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg