Gruset av snuppa på 4 år

Alenetid med bare ett barn – for en nytelse! Ikke fordi livet er hardt med to barn, men en nytelse fordi alenetid ikke er et privilegium for tvillinger som til og med måtte dele plass i mammas mage. Otilie og jeg har vært i stallen i dag, og siden jeg kunne gi min hele og fulle oppmerksomhet bare til henne, fikk hun også den muligheten at hun kunne ri så lenge hun selv ønsket det. 

Da vi kom hjem igjen, var det enda noen timer før pappaen og søstra kom til å komme hjem fra jobb, så Otilie fikk bestemme hva mer vi skulle gjøre – bare henne og jeg. Hun hoppet bokstavelig talt bort til brettspillet som allerede lå på bordet fra i går. “Kan vi spille det nye spillet igjen?”

Spillet er egentlig ikke nytt, for jentene fikk det til bursdagen sin i april, men de fikk masse annet også, så da alle gaver ble ryddet, havnet spillet sammen med de andre spillene og glemt litt bort. Jeg tok med spillet på Danmarkstur, men heller ikke der rakk vi å få åpnet det, så det var først i får at vi endelig fikk somlet oss til å se på det nye spillet. 

Så sinnsykt morsomt! Vi spilte to runder i går, jentene og jeg mens pappaen var på jobb. Så ble det to runder bare Otilie og jeg i dag, og så måtte vi til med enda en ny runde i kveld før leggetid hele gjengen. 

Jeg kan rett og slett ikke gjøre annet enn å tipse alle dere som har barn mellom 4 og 7 år, om dette spillet. Det er et kunnskapspill for den nevnte alderen, med masse gode spørsmål som virkelig for de små hodene til å tenke og gruble, og for en mestringsfølelse de får – og jeg får som mamma! Haha. Jeg blir jo råimponert og hvor mye de kan og husker: “Denne er litt vanskelig, hvilke farger er det i det norske flagget?” og de bare:” RØDT, HVITT OG BLÅTT!” Haha. Det er jo råmorsomt. 

Dette spille blir helt klart med på hyttetur til neste uke! Jentene digger det. 

Spillet heter “Se hva jeg kan” og jeg fant det på ark.no her (annonselenke) 

 


– Speiltvillingene på Facebook –

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg