Kjøkkenets forandring gjennom årene

Da var mannen kommet hjem fra komferanse, så da kan jeg vise hva jeg har drevet på med mens han var bortreist. Jeg har lenge vært møkk lei av kjøkkengulvet. Et slitt og gammelt gulvbelegg. Jeg har grublet lenge på om jeg skulle bytte det helt ut, men å gjøre det er litt jobb, det koster litt og så er det jo slik at vi har byggeplaner for et nytt hus i løpet av noen få år nå. Så jeg bestemte meg i stedet for å male gulvet med en gulvmaling jeg også har malt et gulv i andre etasjen med. Å male gulv, er en midlertidig løsning, for det er ikke like holdbart som å legge nytt gulv, men her trenger det ikke vare i 20 år til. 

Man tager hvad man haver, og så gjør man det beste ut av det

Jeg måtte ta meg en runde rundt i huset i går, og mens jeg gjorde det så jeg for meg hvordan det så ut her da jeg flyttet inn for snart 6 år siden. Huset er jo knapt gjennkjennelig selv om vi kun har valgt billige oppussingsløsninger. 

Her er kjøkkenet igjennom årene: 

– Slik så det ut før jeg fikk hekta på oppussing

– Så tapetserte jeg, mens mannen la “flis” over benkene

– Det holdt ikke, så litt senere malte jeg alle skapene 

– så byttet jeg ut spisedelen

– Og nå har jeg altså malt gulvet i en grå/beige farge. 

Jeg har enda et prosjekt igjen, for det dere fremdeles kan se av trefarger på kjøkkenet kommer til å forsvinne i løpet av kort tid. De brungule fargene er ikke helt meg. Jeg klarer dog ikke å kvitte meg med kjøkkenklokka som har hengt på samme plassen mange år før jeg flyttet inn. Jeg synes den er så kul, og BT er ikke enig, men når jeg har gjort om hele huset som er hans arvegods, så får jeg la klokka henge som et lite minne ! Haha. 

BT synes som alltid at jeg hadde vært en helt i heimen, og da jeg spurte om han syntes jeg var litt gal som pusset opp i all hemmelighet svarte han: “Nei, det kan du vel, så får jeg passe på at plenen er klipt”. Og det er ganske deilig å ha en mann som gir meg frie tøyler i huset, men utendørs der er han streng, så der må jeg føye meg etter hans tanker og planter og plen! 

Jeg klarte å snike meg en liten tur ut for å kjøpe inn flere rammer også, så nå blir det en koselig bildevegg på kjøkkenet. 

Teppet fant jeg forøvig på Europris, og jeg må si meg veldig fornøyd. Billig og bra! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

25 kommentarer

Siste innlegg