DIY / Gamelt stygt kjøleskap, som fremdeles fungerer?

Jeg kan se lyset i tunnelen på kjøkkenprosjektet – ENDELIG! Jeg har knekt over to lydbøker på kjøkkenet de siste to ukene, som betyr at jeg har stått og malt i over 40 timer. Med andre ord har jeg ikke gjort så mye annet enn å være mamma og male så fort jeg har hatt mulighet. 

Det jeg har lyst til å vise dere i dag er kjøleskapet vårt. Det har påtatt seg en gule sjarm etter x-antall år og noen flekker her og der som ikke er til å vaske av. Med andre ord – det var ikke pent lenger. Men det fungerer som bare det. Og hva får man egentig for et så gammelt og slitt kjøleskap? Ingenting. Men det koster mye og kjøpe nytt. Og som tobarnsforeldre i begynnelsen/midten av tjueårene, så velger vi å prioritere pengene våre på noe annet enn et nytt kjøleskap. 

BT kom med den brilliante ideen. “Vi skulle ikke malt kjøleskapet med tavlemaling, så kan vi tegne opp ukesmeny og lignende på den?” 

Jeg fartet ned på Montér, og spurte etter hjelp, først og fremst om det var mulig og bruke tavlemaling på et kjøleskap. Det var vist mange som gjorde dette, jeg var bare nødt til å grunne med heftgrunn først. Så ble jeg fortalt at jeg heller kunne bruke Bengalakk fra LADY premium paint & colours – supermatt farge sort. Denne malingen brukes i interiørprogrammer for tavlemaling og er langt billigere enn tavlemaling. PERFEKT 😉 

Venstre side: kjøleskap opprinnelig, gulheten og flekkene syntes langt bedre i virkeligheten enn på bilde. Men dere ser av skjermene over og under døren er veldig gule. Jegm malte to strøk med heftgrunning og tre strøk med “tavle”malingen. 
Høyre side: Døren er ferdig malt, men ikke skjermene over og under. De malte jeg med heftgrunn og hvitmaling. 

Så den gøye delen, finne frem kritt og lage noen kruseduller samt ukesmeny ^^,

Hva synes dere? 

62 kommentarer

Siste innlegg