Pumkin med utskjæringer

– Litt annerledes – 

På grunn av tekniske problemer i Nettavisen er jeg litt sent på ballen i dag, beklager det! 


Nå er det ikke mange dagene igjen til halloween, og da er det klart at gresskarene må hjem i hus. I fjor skjærte jeg ut det mer klassiske halloween-gresskaret (det kan du se her), som både hadde skumle øyne, og hoggtenner. Siden jeg liker å prøve ut litt nye ting, valgte jeg derfor å lage noen ganske ulike utskjæringer på gresskarene mine i år, med en helt ny og morsom teknikk. 

Så i år ble de langt i fra skumle, men veldig dekorative. 

Alt du trenger for å lage gresskar litt mindre skumle er:

  • Målebånd
  • linjal
  • penn
  • drill 
  • borr i ulike størrelser

Og da er det bare å sette i gang. 

Skjær av topplokket og skrap ut innmat. 

Av innmaten kan du jo lage dagens middag, eller kanskje lunsj? Vi smakte på gresskarsuppe for første gang i år, og jentene spiste mer enn jeg har sett de gjøre på to år. 5 ganger øset jeg suppe opp i tallerknene dems – FEM GANGER! 

Så tilbake til utskjæringen. Jeg har jeg lagt målemåndet rundt midten av gresskaret for å måle opp lik avstand mellom hullene mine. 

Når mellomrommene er markert, har jeg brukt en linjal for å måle lik høyde over bordet på hvert hull. Jeg har stikket ut et lite hull med pennen for å lett se hvor jeg skal borre. 

Og så kommer den morsomme delen, nemlig å borre ut hull. 

Husk at det kun er fantasien som setter grenser! 

Når man er fornøyd med resultatet er det bare å tenne opp noen lys som gir gresskarene magi ! 

God helg! 


– Speiltvillingene på Facebook – 

20 kommentarer
    1. Hei.
      Har gjort deg oppmerksom på språkfeil før- som du pleier å ikke slippe gjennom til kommentarfeltet ditt, og det er HELT greit, men det blir nesten litt småarrogant når du ikke gidder å rette feilen. Er selv svært språkglad, lever av å skrive, og har stor respekt for språket vårt. Du studerer og ønsker å leve av skrivingen din, kjempefint, ønsker deg all lykke på veien, men ikke glem grammatikken blant alle de fine styla bildene, det perfekte håret og den lekre sminken 😏
      Skjært og dems?!?!
      Det er det da virkelig ikke noe som heter.

    2. Lene: nå ble jeg faktisk litt sjokkert her. Jeg trodde da jeg slapp igjennom alle kommentarer, ved mindre det er reklame eller personhets. Så jeg beklager om du har følt det slik.
      Jeg forstår at du er svært språkglad, og det er beklagelig at jeg skriver på en måte som får deg til å reagere som dette. Jeg sier skjært og dems, så da hender det at talemåten min sklir inn i skriftspråket. Jeg har aldri vært sterkest i å lese eller skrive, men jeg håper jeg uansett gjør meg forstått.
      Jeg vet ikke helt hvor perfekt hår og lekker sminke hører hjemme i din frustrasjon, så der vet jeg ikke riktig hva jeg skal svare.
      Synd at innlegget som skulle inspirerte virket på den måten det gjorde for deg.

    3. P.s
      siden jeg er i det plagsomme hjørnet; gresskar på engelsk heter pumPkin, ikke pumkin 😊
      Ha en fin lørdag

    4. Jeg er blant dem som ikke liker halloween, men dette var utrolig dekorativt og kan jo brukes til andre anledninger også! Blir så inspirert av dine ideer:)

    5. Lene, det indlæg kunne du have formuleret på så mange andre måder. Snak om småarrogant – arrogant er netop, hvad dit indlæg er. Håber, at det du skriver til daglig (og som du påstår du lever af) er lidt mere opløftende end ovenstående, for den stil kommer man ikke langt med.
      Nå, men negativitet til side, for det var ikke det, jeg kom for. Hurra Stine for en god, alsidig og inspirerende blog. Du skriver fint, billederne er gode, og så er alle dine DIY projekter fantastisk gennemførte! Keep up the good work 🙂
      Knus fra København

    6. Noen skal alltid finne noe å pirke på.. Men uansett hvor usaklige enkelte kommentarer er, får de alltid et høflig svar tilbake, du er jammen meg god!
      Jeg synes det var et flott innlegg, flinke deg. Bloggen din er alltid så inspirerende og gøy å lese, selv for en som ikke har barn enda.
      Stå på videre, du er bra!

    7. Jeg er ikke noe flink til å kommentere på blogger, og selvom jeg følger denne daglig har jeg ikke kommentert her før tror jeg. Måtte bare nå, for jeg syns jeg skulle støtte deg Stine, på språket 😉 Er sjøl fra Vestfold, litt lenger sør enn deg, men likevel ville både “skjært” og “dems” vært noe jeg skrev uten å tenke over det engang 😉 Er det liksom et mål for alle blogger at de skal skrives på korrekt bokmål ellers er det “feil”? Jeg syns hvertfall det er sjarm med sånne dialektord 🙂

    8. Lene:
      Det er moro at du kommenterer språket når du selv er litt for glad i komma 😉 Og “fine styla bildene”… Og sikkert mer og, men nå var det ikke det det skulle handle om.
      Det er for all del lov å rette på folk altså. Det er bare måten det blir gjort på som er litt feil synes jeg.
      Stine: Du er meget kreativ! Det er gøy å følge deg og det du legger ut. Også må jeg jo si at du er et godt forbilde når du lager gresskarsuppe, isteden for å kaste innmaten når du lager lykter.
      Ha en fin lørdag!

    9. Anniken: Det er jo der “feilen” ligger hos meg, siden jeg sier “skjært” og “dems”, så ser jeg ikke at det er feil før noen påpeker det, men da kan jeg så klart se at det skulle stått “skåret” og “deres” eller noe i den duren 🙂

    10. Hei ☺️
      Den “fjøla” du har skjeen og brødet på, er den kjøpt eller er det DIY? I såfall kan du dele fremgangsmåte?

    11. Så utrolig fine gresskarene ble med utskjæringer! Mye bedre enn skumle ansikter! Kreativt og dekorativt! Du er flink! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg