Fra Rose-Bluse til Rose-Kjole

Rose-Blusen som jeg sydde til jentene, og som jeg har delt sy-tutorial på, har jeg i dag utviklet til en ny modell. Jeg syntes blusen ble så pen med det øverste partiet, så hvorfor ikke gjøre om blusen til en kjole. 

Dette er grunnen til at dagens innlegg kommer litt sent, jeg har tegnet om mønster, klippet og sydd en ny modell i dag. 

Noe av det som er veldig gøy når man har et mønster man trives med, er at det er veldig enkelt å gjøre små justeringer for å skape noe nytt og eget. Det er det jeg har lyst til å vise dere i dag, for med små justeringer kan et plagg forvandles til noe helt annet. 


– Rose-Bluse –   


 


– Blir til Rose-Kjole –

Å lage om Rose-Bluse til Rose-Kjole er veldig enkelt, alt som må gjøres er å tegne om “frontstykke” og “bakstykke” slik at de blir lengre og bredere i bunn. 
Jeg skal legge ut kjolen med mønster for de som føler de trenger det – det kommer så fort jeg får tid. 

Jeg håper dere liker den nye modellen, og ser hvor lett det er å gjøre om et plagg til noe annet, men små justeringer. 

Jeg blir lykkerlig om dere deler syprosjekter som er inspirert av meg på Instagram med taggen: #skolissykrok 
Der kan jeg gå innom å se det fine dere lager. 🙂


– Speiltvillingene på Facebook – 

8 kommentarer
    1. Herreminhatt så fin! Da jeg gikk gravid med en jente for snart 3 år siden snublet jeg over bloggen din, og gikk omtrent rett ut og kjøpte meg symaskin. Alt jeg kan lage nå har jeg faktisk lært av deg:) elsker å sy klær til lillegull, det hadde jeg aldri sett for meg at jeg skulle drive med. Tusen takk for all inspirasjon og tutorials!
      Men tilbake til denne kjolen som jeg MÅ prøve meg på: hvordan lager man knappehull?

    2. Kristine: Så gøy å høre 😀 Da har jeg oppnådd det jeg ønsker med å dele syinteressen min 🙂

      Denne kjolen har jeg festet trykknapper, men om du ønsker å lage knappehull og sy fast knapper, så er det gjerne en knappehull-innstilling på symaskiner. 🙂

    3. Blir så glad hver gang du legger ut nye syinnlegg! Jeg blir alltid så inspirert, og har laget masse av oppskriftene dine. Håper du fortsetter å legge ut nye ting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg