Forandring i stuen

Jentene og jeg har startet første dag av ferien. Jeg fikk den perfekte morgen da jeg våknet en halvtime før jentene og rakk å drikke en varm kopp kaffe før de kom trippende ned trappen. Nå er det ferie, så da er alt lov, med hver sin rosinboks sitter jentene og koser seg i sofaen med oppdrag Nemo på tv. 

I går hadde BT og jeg en skikkelig rydderunde i huset. Da jeg holdt på å rydde bort syrester fra gulvet i stuen, og få ting tilbake på plass, ble jeg bitt av “forandring-fryder” i armen. Så etter å ha skrellet plassen for rot, begynte jeg å flytte rundt på det ene og det andre. Stuen vår begrenser jo ommøblering i en stor grad, men det er rart hvor annerledes det blir bare ved å flytte en lampe, eller bytte ut litt pyntegjenstander. 

For øyeblikket er det gardinløst her, for gardinene trengte rett og slett en tur i vaska. Så får jeg se om de gamle kommer tilbake på plass, eller om jeg rett og slett skal få litt nytt inn. Vi har bestilt ny sofa, og jeg kan ikke vente til vi får den! Det skal bli så vanvittig godt å få byttet ut den mørke jeg er så lei av. 

I går gjore jeg en ny vri på lyktene/blomstervasene jeg har laget til veggen. De har byttet på å ha telys og blomster i seg tidligere. I går var jeg en tur på plantasjen og kjøpe noen små grønne planter som jeg plantet i lyktene/blomstervasene, men litt pyntesand oppi. Dette ble så koselig, dog jeg mangler litt sand til den øverste. 

Her skal vi nyte en dag hjemme, før vi reiser på hyttetur i morgen. 


– Speiltvillingene på Facebook – 
 

17 kommentarer

Siste innlegg