Trolldeig-RESULTAT

Tenke jeg måtte vise dere det ferdige resultatet fra ukens trolldeiglaging (innlegget finner du her). Jeg ble overrasket fornøyd, og jeg gleder meg til vi er ferdig med gulvet på barnerommet slik at de kan få sin plass der, enn så lenge får de pynte opp litt på kjøkkenet. 🙂 

Etter at hjertet var ferdig tørket i ovnen, limte jeg på perler på blomstene og satt på noen sommerfugler samt et matchende bånd til å henge opp hjertene med 🙂 

Flere enn meg som kommer til å lage trolldeig med barna sine? 🙂 

Jeg ble også overrasket da jeg hentet posten i går, hadde fått en gave fra to jenter som står bak EasyTran. I pakken lå det medisinsprøyter og transprøyter samt et veldig koselig håndskrevet brev. Er så hyggelig å motta noe helt uventet. Alle pramaturfødte barn skal ha jern og multivitaminer som kosttilskudd det første leveåret så disse sprøtene passet jo veldig godt i dette hjemmet. Har frem til nå brukt de vanlige sprøytene fra apoteket, men disse er jo mye søtere ^^,

Nå må jeg sette meg foran symaskinen og sy en rosa kjole til, for i ettermiddag skal vi ta bilder hos Kamilla Weiglin 🙂

22 kommentarer
    1. Såå fine!! Dette må jeg gjøre med jenta mi også. Tusen takk for inspirasjon.. utrolig hva du får til!! Så kreativ og flink 🙂

    2. Kjempefine trolldeig-hjerter 🙂
      De easytran sprøytene er geniale. Helsesøster anbefalte de fra første kontroll og de er så mye enklere enn vanlige sprøyter! 🙂

    3. Kor har du kjøpt det fine veggordet? 🙂
      Og hvor kjøper du ull på rull?
      hilsen fast leser, som blir inpirert av dæ hver dag 😀

    4. Hvordan får du i jentene dine jernet? Her er mine små 16 uker, 10 korrigert og protesterer stort på jernet. Er en kamp. Ifølge helsesøster så var det heldigvis en del jern i mme så var ikke krise om jeg ikke fikk det i de.

    5. Benedikte: jeg husker desverre ikke hva nettsiden het der jeg kjøpte skrifta. Kanskje du bare kan søke opp sitatet for å finne det. Ull på rull kjøpes hos janusull.no

    6. Jannicke: jeg har blandet det sammen med vitaminene. På en 5 ml sprøyte har jeg trekt opp en ml jern og resten med vitaminer. Vitaminene er gode så de har ikke brydd seg om jernet da 🙂

    7. Takk, det var lurt. Skal prøve det ut, for vitaminene sklir jo rett ned 🙂 nydelige jenter du at forresten. Gøy å følge bloggen din og se utviklingen. Virker ikke som de har tatt noe “skade” av å være for tidlig fødte 🙂 synes du de utvikler seg likt motorisk? Hos mine ser jeg forskjell på utvikling allerede. Men de er jo ennå små 🙂

    8. Jannicke: ja, jeg fikk det tipset av en annen mamma med prematur gutt og det funket som bare det. De suger ut innholdet i spøyta. Virkelig ikke som de har tatt noen skade av det nei, de er veldig oppegående og med:) synes de var veldig trege i starten, men det var jo naturlig siden de egentlig var to mnd mindre enn de andre født samme tid. Nå har de skyti frem:) de har nok utviklet seg ulikt, en var raskere ute med kobtakt og pludring mens den andre var leger fremme fysisk. Men så har det jevnet seg veldig, de begynte å gå med støtte samme dag 🙂

    9. Min datter er også prematur men jeg har aldri fått beskjed om å gi henne multivitaminer eller jern, gir henne bare D vitamin? Hm, kanskje jeg skal forhøre meg hos helsestasjonen slik at hun får det hun skal 🙂

    10. Så fine de ble! Jeg kom forresten på et tips til aktivitet du kan gjøre med barna. Siden påsken er rett rundt hjørnet så er det veldig koselig å male påskeegg. Jeg har iallefall masse minner fra vi malte påske egg da vi var små. Det beste er at mamma har alle eggene enda og henger de opp hvert år. Hihi 🙂

    11. Kristine Lereggen: ja, det er veldig koselig, et godt tipst. Trur vi får vente til neste år med det siden jentene er litt små enda, men det blir moro 🙂

    12. Hvor kjøpte du de navnestøpene du har brukt? 🙂 Du er så kreativ og det er så kjekt å lese bloggen din 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg