Vilde sitt første barnerom

Første natt på eget rom!

Hjelpes hvor blir tiden av? Vilde er 11 måneder gammel, og fordi hun våkner når vi legger oss og når mannens vekkeklokke ringer tidlig om morgen, så er det på høy tid at hun får sitt helt eget rom i huset.

Uten å bruke en eneste krone, synes jeg at det nye barnerommet ble et riktig så koselig rom. 

Til tross for at huset vi bor i er nokså lite, bare 90 kvadratmeter fordelt på to etasjer, så er det heldigvis mange rom. Huset består av fire soverom, et stort, to små og et bittelite. Men vi har ikke noe vaskerom, og det eneste badet i hus er ikke større enn 6 kvadratmeter stort. Så at vi gleder oss til det nye huset kommer opp, hviler det ingen tvil om. Fram til da får vi bare være litt kreative med plassen vi har, og gjøre det beste ut av det. I dag har jeg tatt for meg det bittelille soverommet, ryddet og vasket for at det skulle bli et fungerende barnerom.

Gleden med å bo i et så gammelt hus som dette, er at under alt av belegg og tepper som har vært lagt på gulvet har jeg funnet det nydelige tregulvet. Det er faktisk noe jeg kommer til å savne i det nye huset.
For halvannet år siden pusset jeg enkelt opp rommet med litt maling, slik at vi fikk et fungerende gjesterom. I tillegg til gjesterom har det vært et tørkerom og en bod. Tre i ett – helt perfekt. Det er litt slik det kommer til å være videre også. Tørketrommelen har ikke noen andre ledige plasser enn på det bittelille soverommet.

Med tanke på at vi er i gang med å bygge nytt hus, så ønsker jeg ikke å legge penger i møbler og interiør for øyeblikket. De pengene kan jeg heller spare til det nye huset skal innredes. Derfor gikk jeg meg en tur i eget hus for å finne noen små ting som jeg kunne fylle opp barnerommet med. Jeg har derfor ikke brukt en eneste krone på dette nye rommet. En liten trekasse jeg hadde stående ble en søt liten hylle. Et bilde jeg hadde liggende passet perfekt på veggen, og hvorfor ikke bare pynte opp med litt kort og gaver fra dåpen?

Den gamle sengen er etter min pappa, og i dag forlenget jeg den ved å skyve den ut. Med barn fra før av hadde jeg både juniormadrass, dyne og pute.

Klær er jo også dekorende i seg selv, så jeg gikk bak låven, klipte av en grein og hang den opp. Gratis og så enkelt.

Det lille lykketrollet sovnet i det hode traff puten, så nå er det bare å krysse fingrene for at hun sover natten igjennom på sitt egnet soverom!

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

23 kommentarer
    1. Hvordan pusser man opp veggene? Vi bor i et hus fra 50 tallet, og veggene oppe har sprekt litt, og tapeten er ujevn… Har ikke peiling på oppussing i det hele tatt..

      1. Godt spørsmål som det er umulig å svar kort på, for hva ønsker du å ha på veggen? For å fjerne sprekker og ujevn tapet, er det første steget og rive av tapeten og sparke sprekkene, før du kan legge ny tapet, eventuelt kan du plateslå rommet på nytt med for eksempel gips eller panel 🙂

    2. Så koselig rom! Jeg venter mitt første barn og har en gammel skuvseng jeg har lyst å bruke. Men er redd lille skal ramle ut ettersom hun blir større og kan stå… Har du noen tips?

      1. Jeg var redd for det selv, men så er Vilde veldig forsiktig av seg så den frykten har blitt borte. Ikke for det, det kan jo skje, men jeg tror man lærer ungen sin og kjenne, noen er veldig uredde og ser ikke konsekvenser, andre er veldig forsiktige, og når det er sagt så husker jeg da hun ene tvillingen gikk i gulvet etter å ha klatret opp hele sprinkeltsengen, så det kan skje der også, og stort sett går det heldigvis bra 🙂 Planen min var å bytte ut senga med en av sprinkeltsengene til jentene når hun ble større, men så langt har jeg ikke hatt behov for det, og pappa, søster og jeg klarte oss jo helt fint med bare denne skuvsengen 😀

    3. Hei! Så fint det ble:) Er det gips eller spon bak kalkmalingen? Og hvordan fikk du så bra resultat uten at skøytene vises? 🙂

      1. (vet at det ikke var meg du spurte da, men..)
        Vi laget en sånn vegg hjemme. Vi hadde gammel strie fra 80-tallet, så vi endte med å fjerne den og helsparkle veggen.
        Utover det anbefalte butikken å male med samme farge, bare i vanlig veggmaling først, for da ble det et bedre resultat.
        Høres kanskje litt voldsomt ut, men var igrunnen en grei sak😊

        Så koselig rom, Stine! Du er jammen dyktig! Og lille så virkelig fornøyd ut😍

    4. Nydelige barn og hunder og hus og sykolleksjon! Nydelig er du selv og!

      Bare et hjertesukk. Hundene dine liker ikke at mennesker bruker plassen deres (seng, bur). Staffen ligger på rygg og sover og bryr seg lite. Men hadde du lest hundespråket til Tyra hadde du sett at hun penser og slikker seg om munnen. Hundens tydeligste språk på ubehag.
      Så vær så snill, hold barna unna hundens områder. Jeg pleide selv å tulle å legge meg i buret til hunden min, eller la barna gjøre det før en mer hundekyndig gjorde meg obs på det. Blir helt flau over at jeg har oversett hundens språk på den måten.

      1. Tusen takk 🙂

        Godt sagt, Vilde får kun klatre over i sengen under kontrollerte situasjoner. Jeg er helt enig at hundene skal få ha sin friplass, men samtidig mener jeg det viktig å trene bikkjene til at barn kan komme brått og plagsomt på, for det vil skje, om ikke det er våre barn er det kanskje noen andres barn, og da må hundene takle situasjonen. At hun demper og demper med kroppsspråket sitt er bare bra, Tyra er også en hund med ekstremt tydelig språk, og det fine med det er at det er enkelt å lære barna å lese henne. Vilde er så klart enda for liten til å lese hundenes språk og derfor står jeg alltid ved siden av og passer på både hunder og henne. 🙂 Synes det er veldig fint at du sier i fra. Jeg er veldig klart over det du forteller, fordi jeg også trener mye med hundene våre, men det kunne like gjerne vært at jeg ikke visste hva slikking og pesing betydde 🙂 Så takk for at du bryr deg

    5. Hei 😊
      Har ei på 10 mnd som våkner nesten hver kveld vi legger oss, så er spent på hvordan det har gått hos dere? Tenker nå når Vilde har fått eget rom.

    6. Hei 😊
      Har ei på 10 mnd som våkner nesten hver kveld vi legger oss, så er spent på hvordan det har gått hos dere? Tenker nå når Vilde har fått eget rom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg