Vår andre stue – endelig ferdig

Vi jobber på spreng med å ferdigstille huset! De siste månedene har vært vanvittig tunge. Nå er det akkurat ett år siden vi overtok etter snekkerne med det store målet om å bygge innsiden av huset selv.

Dette er kanskje ikke for alle, men for oss var det vår mulighet til å realisere husdrømmen. Skulle vi satt bort all jobben, måtte vi spart i enda noen år.  Vi brettet opp ermene, handlet inn verktøy, og hadde innstillingen: Dette har vi aldri gjort før, men vi får det sikkert til..

Det har blitt mange timer med Youtube for å lære alt i fra å sparkle en vegg til å fore ett vindu, men vi har klart det!

Når jeg nå sitter her og nyter flammene av stearinlysene som vaier fram og tilbake har jeg nesten glemt alle de timene da jeg sparklet taket fire meter over gulvet stiv av høydeskrekk mens svetten sildret som følge av hardt arbeid og sommersolen som stekte inn igjennom de store vinduene.

I dag sitter jeg bare igjen med en eneste stor følelse – det var så verdt det!

Stuen i arken er uten tvil det vakreste rommet i huset, vi har en utsikt som kan ta pusten av en hver, spesielt nå om høsten hvor himmelen kan bli farget av de mest imponerende rosa og oransje sjatteringer.

Dette rommet er det nok en fare for at kommer til å bli okkupert av barn og framtidige ungdommer med årene, men det er også målet vårt. Vi ønsker å lage et sted der barna kan trives, dette er spesielt viktig for oss, da vi bor på gård litt utenfor sentrum der alt skjer.

Litt fakta:

Fargen i rommet er: Washed Linen. Stuen er innredet med møblene vi har hatt med fra gamlehuset, sofaen vår er noen år gammel, men fra Møbelringen, det samme er bordene. Lysekronene er fra Bolia, og lampene på veggen fant jeg på Lampemesteren. Teppet har vi bestilt på mål hos Fargerike.

 

10 kommentarer
    1. Så fantastisk flott, en stor jobb, men du så verdt det.😍 dette kommer dere til å få mye glede av

    2. Bare å ta av seg hatten for dere……Så utrolig flinke dere er. Huset er nydelig.
      Er det noe du IKKE kan?……. Jeg er imponert over alt du kan 🙂

    3. Jeg har fulgt deg og bloggen i noen år nå, og har elsket å se hvordan det har gått med dere i denne byggeprosessen.

      Dere er så flinke!!!

      Fy fela så fint det blir 😊❤️

    4. Dere altså, jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet! For en jobb, med småbarn og mann som jobber så mye som BT. Dere er fantastiske, tipper og håper at julen smaker ekstra godt i år etter alt arbeidet.🤩 Har dere flyttet ut av gamlehuset nå?

    5. Så fint de blei! Er det laget til slik at dåkke kam flytte over vedovnen fra andre huse å inn på loftstua der?

    6. FOR et hus dere bygger! Veldig inspirerende å følge med på prosessen 🙂 Lyser lampene på veggen noe ut i rommet, eller er de mest til «pynt»?

    7. Hei!
      Treng fargekonsulent til kjøkken, vil du hjelpe meg?
      Har høgskåp og benkeplater i fargen Sober, underskåp i Lys Antikk, golvet er lys eikeparkett, vegg???
      Har sett på; Marrakesh, Greige, washed linnen, Kalk grå…???
      Om du ikkje ønskjer å bruke Bloggen som fargekonsulent, er det full respekt for!
      Nyt søndagen i SUPER VAKKER heim!
      Mvh Solgunn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg