Tutorial sy toalettmappe

5. desember, og 5. kalenderuke i den kreative julekalenderen.

I dag skal jeg vise hvordan jeg syr disse toalettmappene. Jeg synes de ble så utrolig stilige med skaistoff, så jeg tenker at dette er perfekte gaver å lage om du ønsker å gi bort selvlaget til jul.

Dette trenger du: 

Hovedstoff:
stoff: du kan bruke hvilket stoff du ønsker, men jeg har bruk skai fra Stoff&Stil. De har mange farger, du kan se de her. 
Klipp ut et rektangel med målene: 35 cm bred x 50 cm lang (målet kan du variere etter egne ønsker)

Innerstoff:
– bomull (eller hva du måtte foretrekke)
Klipp ut et rektangel med målene: 35 cm bred x 50 cm lang (målet kan du variere etter egne ønsker)

– vlies, med lim som fester ved stryking. Det finnes i ulike tykkelser, men jeg legger ved link til en jeg tror passer bra: vlies fra Stoff&Stil. 
Klipp ut et rektangel med målene: 35 cm bred x 50 cm lang (målet kan du variere etter egne ønsker)

Glidelås:
35 cm lang, eller samme lengde som bredden på rektangelet om du har andre mål.

Når du er klar til å sy, følger du sytutorialen i videoen under! Masse lukke til 😀



– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

10 kommentarer
    1. Oi, så fine! Vil definitivt sy sånne 🙂 Mamma ønsker seg en stor en, vil det gå å lage de høyere, uten å lage bunnflaten større? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan jeg skal gjøre den hjørnebiten da… Tips?

        1. Beklager, jeg trodde jeg hadde svart, men den kan ikke ha blitt lagret 😀 For å gjøre den større uten å få bunnen større må lengden gjøres lengre. Det er breddet som avgjør størrelsen i bunn 🙂

    2. Herregud!!! Du er fantastisk dyktig og kreativ. Elsker at du legger ut julegavetips.
      Disse var veldig fine, må helt klart prøves ut. Takk for mange gode tips 😀

    3. Jeg ble supergira på å sy lignende toalettpapiret etter å ha sett turorialen din!😍👏👏
      Må bare vente til jeg kommer hjem igjen, etter å hatt herlige mormordager her i Oslo!😍 Kofferten var forresten full av hjemmesydde/ strikkede klær som blir satt stor pris på!🎄Ha en herlig jul!🎄🎄❤️

    4. Tusentakk for flotte syoppskrifter!
      Jeg har prøvd å sy disse toalettmappene, men symaskinen klikker helt når jeg kommer til å sy sammen sidene med de hempene inni. Kan det være valg av nål mtp tykkelse og skaistoffet eller tåler rett og slett ikke symaskinen (har en enkel bernette seville) alle lagene? Evt bruker du noe spesielle innstillinger her? Vurderer å kjøpe ny maskin:)

    5. Hei!

      Lurer på hvor du fikk tak i de glidelåsene?
      Ønsker samme glidelåspåheng, men klarer ikke finne dette.

      Kjempe fine toalettmapper!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg