System på vaskerommet

Reklame | Brother

Det mest praktiske rommet i hele huset: et vaskerom, et inngangsparti, et bad – i ett! 

Et rom som dette har vært drømmen i alle år. Et vaskerom med egen inngang = mindre hverdagsrot ved hovedinngangen, våte sølte votter og bikkjer kan tørke opp på varme fliser, barn som leker ute kan springe inn på toalettet uten å ta av seg på beina, mannen kan dusje i fred til tross for at han bor med fire jenter som kommer til å okkupere badet.

Det å gå inn å vaske klær, er noe jeg aldri kunne sett for meg at jeg skulle kose meg med, men slik har det altså blitt.

Det å kunne stå på et vaskerom som har system og plass til både å henge opp klær og brette klær gjør at klesvasken har fått en helt ny mening. Nå har jeg faktisk kontroll, det hoper seg aldri opp og jeg har ikke et fjell av klær å brette! Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan dette kan komme fra meg.

Merkelapper på alt! 

Jeg bruker merkelapp maskinen jeg har fra Brother Cube PTP710BTH til alt! Den er helt oppriktig redningen for hvordan dette rotehodet har klart å opprette et system i det nye huset. Jeg liker å si at mitt kreative hode ikke har plass til å orden og system, men det faktisk mulig altså, så lenge jeg har helt konkrete “regler” å forholde meg til. Som at jeg har 6 dunker til skittentøy med påskrevet vask!

Vi har klessjakt fra hovedbadet i andre etasje, som renner rett ned i skapet. Når dunken er full av klær tar jeg den ut og sorterer vasken i de seks mindre dunkene for ulik vask, det er så enkelt at selv ungene (og mann) får til å legge skittentøyet på rett sted.

Jeg har til og med lapper på skuffer for enslige sokker, og håndklær. Det er nesten som på en utleiehytte hvor det står merkelapper i kjøkkenskapene: 12 frokost tallerkner, 12 kaffeekopper osv.. Greia er at det FUNKER. Det er såå utrolig mye enklere å holde et system, spesielt når man er flere som bor i ett hus.

Brother merkelapp maskinen jeg har er trådløs og kobles opp mot mobilen. Jeg skriver og designer lappene jeg vil skrive ut fra appen: PT Design&Print, som jeg har lastet ned. Det som jeg liker ekstra godt med denne modellen av en merkelappmaskin er at den tar forskjellige størrelser på tapen, og den kan printe ut silkebånd og strykemerker i tillegg. Dette har jeg stor glede av når jeg syr, og jeg bruker den ofte til å merke størrelser i klær jeg syr eller til å lage pene innpakningsbånd på dåpsgaver og annet litt ekstra stas.

Jeg har skrevet om Brother merkelappmaskinen min tidligere og fått tilbakemelding på at det har vært litt vanskelig å vite hva man skal kjøpe. Så jeg legge rett og slett ved linker direkte til de produktene som jeg bruker.

 

14 kommentarer

Siste innlegg