Syboka – når 6 plagg har blitt til flere titalls

Tenk å få være så heldig, det er i alle fall det jeg sier til meg selv gang på gang mens jeg sitter bak symaskinen – “jeg lager bok!” Tre ord jeg har sagt flere ganger enn jeg har sagt natta til tre barn de siste månedene. Jeg må bare fortelle det til meg selv, på den måten blir det litt mer virkelig, for det føles virkelig som et lite eventyr.

Noen kvelder skriver jeg, men da må jeg være i rett modus – er det ikke merkelig? Jeg må liksom falle helt inn i den verden der jeg ikke bare skriver “steg for steg – lister” for å sy ett plagg, men jeg må også dykke inn i min historie – og for å være ærlig, jeg har grått en liten skvett når jeg har lest igjennom den spede begynnelse fra da jeg for første gang satte meg ned bak en symaskin – husk; det er tross alt ikke så lenge siden.

Jeg klarer ikke helt å se hvordan jeg skal bli ferdig med denne boka, det er ikke fordi jeg sliter med innholdet, det er heller den andre veien. For det som startet som 6 plagg: en genser, en bluse, en kjole, en bukse, en body og en jumpsuit – har på magisk vist blitt til flere titalls ulike plagg!

Jeg innser at det mer er en deadline der framme som kommer til sette en stopper for innholdet til boka, for enn så lenge ramler det ned nye ideer for hvert plagg jeg syr, og for hvert avsnitt jeg skriver.

Det er altoppslukende og så spennende at jeg skjelver ! For et gøy prosjekt å hoppe ut i!

Tusen millioner, trilloner takk for alle de fantastiske tilbakemeldingene jeg har fått av dere så langt! Det er uten tvil heiaropene fra dere so har gitt meg selvtilliten til å gjøre det jeg nå gjør  – Jeg lager bok! (sånn da sa jeg det igjen) 😂😂

Ha en fantastisk uke!

12 kommentarer
    1. Hurra for Stine! 🙂
      Jeg er så glad på dine vegne! Jeg gleder meg enormt til å bla i syboken din, og sy de bitte små søte plaggene. Kommer du til å skrive i boken hvilke stoffer du anbefaler til de forskjellig plaggene? 🙂

      1. Åh <3 Hurra, og tuusen takk, det er så snilt sagt! Det kommer til å være godt forklart hvilke stoffer jeg bruker, og der kommer du nok til å få deg en liten overraskelse – håper jeg 😀 Jeg gleder meg stort!

    2. Er det lov å spørre hvor du har kjøpt stoffene til den grønne kjolen? 🙂 Jeg har sååå lyst til å kopiere den når boken kommer ut, men jeg er redd for at det ikke er mulig å få tak i de stoffene når boken kommer? Spesielt stoff og stil pleier å bytte ut sortimentet ofte. Gleder meg så mye!! 🙂 Takk for at du sprer syglede!

      1. Selvsagt er det lov. Jeg har kjøpt stoffet i Tønsberg på en butikk som heter quitefryd, det er butikk full av faste bomullsstoffer – den ene lekrere enn den andre 😀 Tusen takk for så mange fine ord !<3

    3. Så utrolig bra! Jeg gleder meg til å kjøpe boken <3
      Spennende, takk for at du lager så gode beskrivelser på sy oppskriftene dine.
      De er helt gull verdt!
      Alltid koselig å lese bloggen din 🙂

    4. Ditta blir ei bok eg gleder meg til å kjøpe!
      Men har eit spm siden eine buksa som du viser der har strikk og ikkje ribb.
      Blir det delt lengda på strikk som skal vere til dei forskjellige str?
      Mini søv alltids når eg syr så då er det vanskelig å ta mål. Gløymer det ellers. Så vanskelig når eg syr i gave til andre.

      1. Vet du jeg bruker aldri et mål på det, men jeg kan skrive inn at jeg alltid strammer inn strikket til det blir bulker over hele, men at jeg lett kan strekke den ut til at stoffet blir helt slett igjen. Da er det en strikk som ikke blir for stram 🙂 Ga det mening?

    5. Jeg vil være den første til å kjøpe syboka du, jeg gleder meg SÅNN! Satt akkurat å tenkte på at når du gir ut denne boken kommer det sikkert en ny sy-trend, akkurat som det har vært en strikke-trend noen år nå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg