Sy selv- buksedress uten ermer

Første syveiledning fra syboka mi’ : Sy selv – verdens fineste klær til ungene

Slik som minstejenta vokser, de utrolig mange plaggene jeg sydde til henne for ett halvt år siden sitter litt for stramt over kulemagen nå, så i dag var tiden inne for å sy opp noen nye klær.

Siden syboka mi lanseres om to og en halv uke (10.september), hadde jeg veldig lyst til å sy noe fra boken og vise fram en syveiledning samtidig. Jeg vil så gjerne vise at alle kan få til å sy, det er faktisk hovedmotivasjonen min bak hele syboka. Derfor har jeg laget oppskrifter som er svært enkle å følge, og laget et konsept som gjør det utrolig enkelt å sy alle plagg i garderoben til barnet ditt.

– Syboken kan du kjøpe HER – 

Koseptet er slik at du syr et plagg på tre steg, dette gjelder om du skal sy, en singlet, en t-skjorte, en genser, en skjorte, en bluse, en kjole, en pyjamas, en buksedress, en heldress osv.. På denne måten her:

  • Steg 1 : Sy bryststykket (som er felles som alle plaggene)
  • Steg 2 : Sy valgfrie ermer (uten erme, rynkeerme, kort erme, lang erme, eller kombinasjoner av disse)
  • Steg 3: Sy valgfri underdel (velg den underdelen som matcher plagget du skal sy, er det genserstykket, bodyen, buksedressen, blusa eller kjolen? Du kan også kombinere disse, og husk at selv om jeg kalle genserstykket for nettopp genserstykket, så blir det en t-skjorte om du velger “korte ermer” i steg 2, eller en singlet eller vest om du velger “uten erme”.

For å vise hvor enkelt dette er har jeg laget en video i dag, som jeg har delt på festede innlegg på min Instagram Sykonto: → @Spresyglede

Jeg legger også videoen ut her, slik at om du ønsker en filmatisert syveiledning når du skal sy fra boken, så kan du enkelt finne det enten her eller på Instagram


Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

15 kommentarer
    1. Hei! Syns du skriver, forteller og forklarer kjempebra! Syns også konseptet og oppbygginga av boka virker veldig spennende 🙂 Det gjør at jeg får lyst til å sy mer både til barna (som er noe eldre enn dine) og til meg sjøl 🙂 derfor lurer jeg på om oppskriftene i boka di også til kunne brukes til større barn og voksne?

      Gratulerer og lykke til med bok!

    2. Fantastisk! Blir så glad for at du tar deg tid til dette 😍 Jeg har nå innredet halve kjelleren til syrom, kjøpt meg ny overlock og oppdatert stoffhyllene 😁 Alt av inspirasjon fra deg, og jeg gleder meg så vanvittig til boka kommer i posten. Den boka kommer til å bety FRIHET OG AVKOBLING for meg. Har du noen ganger sammenlignet håndarbeid med yoga? 😅Jeg får ordentlig hvilepuls og ro i sjela. Jeg tok noen år på syskole tidligere, men siden da har jeg nesten ikke tatt i en symaskin. Derfor var dette en skikkelig motivasjon for å komme igang igjen, rett og slett fordi jeg digger plaggene du syr, og får lyst til å tørre siden du selv er egenlært. Jeg har jo glemt så mye, har bare holdt på med strikking de siste årene. Det kribler i hele meg. Tusen takk for at du gir meg muligheten til å tørre å prøve igjen, og dor at du har troa!! Ønsker deg en fin helg med dine fine små.

    3. Så flink du er! Ble skikkelig inspirert til å kjøpe syboka og begynne å sy, men jeg har ikke barn, og ikke symaskin 😅 må kanskje ønske meg en til jul!

    4. Wow -så «enkelt»
      Fikk skikkelig lyst til å sy nå.. ♥️♥️♥️♥️
      Denne boka må jeg jo ha 🤗
      Syr du kun til barn,eller har du oppskrifter/bok på lur for voksne ?

    5. Hei!
      Kunne du laget et innlegg der du forklarer de forskjellige stoffene og evt hva du anbefaler til de forskjellige plaggene? 🙂 Mulig du har hatt det før, men finner det ikke..

      Ida

    6. Hei! Bare lurte på en ting angående syboka (som jeg gleder meg til!!)🤩 Kommer den med «maler» eller må man tegne malene selv? Hvis man tegner de selv, er det noe veiledning for hvordan man gjør det?😃

      1. Har du ikke noe hyggelig å si, så ti heller stille. Hun skrev på instagram for to dager siden at hun tar en liten timeout nå, fordi hun har en far som trenger henne nå. Da synes jeg det er helt innafor at hun ikke tar seg tid til å svare her.

        Vær heller tålmodig så får du nok svar når hun er klar <3

        Hilsen ei som også følger henne på insta og så meldinga om det der 🙂

        1. Den var forresten ment til deg, elisabeth. Jeg mente ikke å være surmaga, eller noe, men jeg blir bare lei meg når folk “kritiserer” for å ikke svare, når de har sagt ifra hvorfor 🙂 Var bare det.

      1. Jeg mente ikke noe vondt når jeg svarte deg heller. Bare kjente jeg måtte forsvare Stine litt. No hard feelings fra meg, Elisabeth 🙂

    7. Hei! Denne er jo helt nydelig og jeg gleder meg til å sy denne til datteren min på 14mnd. Men hvor lett er det å lage «bleieåpning» i bunnen her? Har du forsøkt? 😊

    8. Ble såååå glad når jeg så du hadde lagt ut film her, sto helt fast når jeg fulgte oppskriften fra boka di, når jeg kom til knappestolpene, holdt på å gi opp, men nå skal jeg klare det😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg