Skjerming mot innsyn på badet

Reklame | Princess

Endelig litt skjerming på badet! 

I går kom plissegardinene jeg har bestilt fra Princess! Vi er så utrolig fornøyd med plissegardinene vi kjøpte til stuen, kjøkkenet og vaskerommet, så nå har vi kjøpt til badet også.

Tips: Pricess har opptil 40% rabatt på valgfri solskjerming fram til 11.7
– se gjerne min inspirasjonsside inne hos Princess 

På badet har vi tre store vinduer, og rommet er vendt mot veien og oppkjørselen vår, så behovet for litt skjerming har definitivt vært til stedet. Men selv om vi trenger skjerming mot innsyn her, så vil jeg ha utsikten og lyset inn i rommet. Det er hovedgrunnen til at jeg elsker plissegardiner. De kan dras ut oppe, nede, midt på, eller over hele vinduet. Så ved å bare ha litt skjerming i bunnen slipper vi innsyn samtidig som vi ser ut og får masse lys inn.


På badet er to av vinduene flislagt i karmen, dette gjør at jeg valgte å bestille plissegardiner som er festet inni selve rammen på vinduet! Det er utrolig genialt! Tidligere har jeg plassert plissegardinen i vinduskarmen, jeg legger ved bilder av begge deler så du kan se forskjellen.

Plissegardin plassert inne vindusrammen:

Plissegardin plassert i vinduskarmen

Både plassering av plisse i karm og i vindusramme fungerer utrolig godt, og du trenger ikke mer enn en cm kant for å få festet plisseene.

Får å få plisseen til å passe helt perfekt, så spesialbestiller du etter egne mål. Du finner høyden og bredden der du ønsker å henge plisseen og tar med målene til en Princessbutikk. Husk også å ta med fargeprøver på det du har hjemme, om det er malingen på veggen, en pute fra sofaen, eller i mitt tilfelle; en flisrest. Princess har nemlig et kjempe utvalg av stoffer du kan velge til plisseen, og ekstra fint er det dersom du finne den fargetonen som passer perfekt til rommet den skal henge i. Til badet har jeg valgt en lun lys beige tone som passer perfekt til fargene ellers i rommet, i tillegg valgte jeg å ha kantene i granitt da dette står veldig godt til flisene.

Tips: våg å bruke farger!

Vi har valgt farger som passer rommene på alle plisseene vi har, og jeg elsker det! På dagen når solen skinner fremstår de alle relativt lyse, mens om kvelden er de så lune og lekre med sine farger. Selv har jeg valgt den plisseen som har dobbel stofflag og trådene gjemt inni plissen. På disse kan man også velge om man skal ha baksiden i en lys farge eller en mørkere, slik at du selv kan velge hvor lystett den skal være. Selv har jeg valgt hvit bakside.

Under ser du forskjellen på dagslys og kveldslys

Montere plissegariner

Dette er utrolig enkelt, nevnte jeg at du bare trenger en cm bred kant for å feste de!? Det følger med 4 skruer og fire plastikkontter. Disse festes i hvert hjørne av vinduet, så er det bare å knipse på pliseene.

Det at plissegardinene gir så mange muligheter er det jeg liker best med de. Når de er slått sammen, forsvinner det nesten helt, og det gir et veldig stillrent uttrykk. 

Som nevnt over er det kampanjedager på alt av solskjerming hos Princess i disse dager, så sjekk det ut! Bestill gjerne en gratis time for å få ekstra god hjelp dersom du skal spesialbestille etter egne mål, farger og ønsker.

Her kan du se min inspirasjon samlet hos Princess

6 kommentarer
    1. Hei Stine,

      Så lekkert med Plissé gardin! Ønsker meg dette selv på kjøkkenet! De du har kjøpt på Princess, kan du bestemme målene dine selv sånn at de passer til ditt vindu?😊

      God søndag til deg☺️

      Christina

    2. Hei!

      Når du lagde spileveggen i stua bruke du lim for å feste spilene, holder det fortsatt godt eller har du måttet gå over med spiker i senere tid? Brukte du lim for å feste spilene i gangen og på soverommet også?

    3. Men skal det ikke være flere centimeter klaring mellom glasset og plissegardinen når sistnevnte har dobbelt stofflag (såkalt honeycomb)? Jeg trodde ikke vinduene tåler varmen som oppstår da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg