Så langt har vi kommet i huset

Sist uke fuget jeg kanter med silikon, satte på gulvlister og bar de hjemmelagde baderomsmøblene inn på lilledoen. Det er lite som kan slå den gleden

Det er to år siden jeg startet å tegne dette rommet, sammen med resten av huset. Det er ett år siden vi tok første spadetak til det som skulle bli grunnen til det nye huset vårt. I sommer bestemte jeg meg for å snekre egne møbler til lilledoen, etter å ha latt meg inspirere av Pinterest. Møblene jeg så brant for å få de sorte og så lakket. Jeg har sparklet, pusset, malt, fliset, fuget, listet og vasket dette rommet og nå er det så å si klart! Alt som mangler er vann og strømtilkobling, så kan det styles – tenk det. Etter så lang tid er vi endelig i mål – med ett rom i huset!

Vaskerommet er også et rom som har stor framgang i disse tider, her er dusjnisjen ferdig fliset og klar for installasjon av dusj. Vi setter opp IKEA kjøkken for å lage godt med oppbevaring og stort sorteringssystem for skittentøy. Vi har 270 cm takhøyde og skap som blir 268 cm høye.

Nå venter vi først og fremst på å få installert peisen, for først når det er gjort kan vi ferdigstille vegger, og legge gulv. Når tiden er inne for det, kommer plutselig hele 1. etasjen til å bli så godt som innflyttningsklar.  Til tross for at kjøkkenet vårt er et usikkert kapittel for øyeblikket da vi venter på en benkeplate som skal produseres på en fabrikk i Frankrike som på grunn av corona er stoppet helt opp for øyeblikket.


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

10 kommentarer
    1. Dere får det så fint! Flytter dere inn før/eller i løpet av sommeren? Kommer dere til å rive gamle huset? 🙂

    2. Blir det helt krise rundt benkeplaten til kjøkkenet deres får dere kjøre på ikea og kjøpe et par standard benkeplater som en midlertidig løsning. Koster ikke alverdens og gjør kjøkkenet mulig å bruke mens dere venter på den endelige platen.

    3. Så utrolig flott dere får det! Imponerende. Hva heter fargen du har på veggen på bildet her? Den var nydelig!

    4. Fantastisk fine farger du har valgt på veggene i det nye huset. Blir veldig inspirert!
      Hvilket gulv har dere valgt å ha i stua?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg