Plissegardiner og blomster – brått hjemmekoselig

Reklame | Princess

Velkommen inn!! Deler av huset begynner å ta form, litt etter litt flyttes ting over fra gammelt til nytt hus. Det hele begynner faktisk å bli virkelig nå.

Fremdeles venter vi på benkeplate til kjøkkenet som nå har vært to måneder forsinket på grunn av CoVid19, men nå er det utrolig nok på vei, og det betyr at siste brikke kan falle på plass for å ferdigstille hele 1. etasje.

Sist uke kom også plissegardinene jeg har bestilt fra Princess. Jeg hang de opp med det samme for jeg var så vanvittig spent, og virkelig… …jeg synes huset gikk fra å være et uferdig nybygg til å bli hjemmekoselig i løpet av den halvtimen jeg brukte på å få opp 5 plissegardiner.

Jeg tenkte å fortelle litt om plissegardinene

Plissegardin som solskjerming
Vi var tidlig klar over at vi måtte tenke på hvordan solskjerming vi skulle ha til huset. Dette er like mye for å klare å holde temperaturene nede på sommeren, som for blending av solen.
Det finnes så mange valg, selv oppgraderte vi alle vinduene og glassdører som står mot sør og vest til glass med solfilter i seg, denne oppgraderingen kostet ikke er enn 7000,- for to hele fasader av huset. Målet var å kunne slippe å kjøpe utendørs skjerming for mangfoldige tusen, men samtidig hindre for mye varme å trenge igjennom vinduet. Det fungerer helt vanvittig bra.

Så var det valg av solskjerming inne, valget skulle ha en god funksjon og samtidig se fint ut. Vi har derfor valgt plissegardiner på kjøkkenet, bak spisestuen og på vaskerommet på grunn av det geniale konseptet med at du kan velge å ha solskjerming oppe, nede, litt midt på, eller over hele.

Like genialt og lekker på dagen som om kvelden 

Plissegardinene er kjøpt hos Princess 

Klikk her for å komme rett til solskjerming på Princess sin hjemmeside. 

 

For tre uker siden var jeg på Princessbutikken som ligger rett ved oss, og fikk hjelp til å velge solskjerming. Jeg var der, for i tillegg til at jeg er veldig glad i den lokale Princessbutikken vi har, tilbyr Princess gratis konsulenttime for hjelp til solskjerming, både på nett og i butikk.

Jeg tok med fargeprøver fra huset vårt, og hadde med en lapp hvor jeg på forhånd hadde tatt mål av vinduene.

De hadde et stort utvalg i farger, stoffer og løsninger. Jeg fant en grønnfarge som var perfekt til vaskerommet, og en varmgrå som var helt perfekt til fargene i stue/kjøkken. Jeg fikk tips om å gå for sorte kanter på plissegardinene i stedet for hvite, og jeg er så glad for det, for jeg synes virkelig de sorte detaljene gjør det lille ekstra.

Plissegardinene er bestilt etter målene på vinduene våre, så det ser så sinnsykt lekkert ut.

Montering

Det var latterlig enkelt å montere plissegardinene. Man skrur fire små skurer for å feste små plastikklosser til karmen av vinduene, så klikker man på plass de fire klossene som henger fast i trådene til gardinen oppå klossene som er festet til karmen. Ferdig

Vaskerom

Her ser du vaskerommet vårt også, med den grønne plissegardinen. Her inne er vi avhenging av å kunne ha solskjermingen i bunnen av vinduet for å hindre innsyn da vi også har do og dusj på veggen bak. Det å ha mulighet til å la lyse slippe inn på toppen og i tillegg kunne fjerne skjermingen helt er noe jeg verdsetter høyt.

Hvis du lurer på hvordan du kan komme i gang for å finne riktige plissegardiner, så kan du gå inn på Princess sin hjemmeside og bestille en gratis konsulenttime i din nærmeste butikk, eller over nett. Jeg legger ved en link HER. Da kan du få hjelp enten det gjelder plissegardiner, lameller, rullgardiner, persienner, gardiner eller dyner og puter og Princess er svært gode på.

 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

12 kommentarer
    1. Så nydelige gardiner, supert men tips for sånne har jeg lett etter!

      Vi har lagt samme gulv som dere, hvordan har dere gjort det med terskel? Bestilte dere side fra sweedor, husker du hvilken farge dere valgte?

      Nydelig hjem:):)!!! Dere er så flinke! Virkelig inspirerende

      1. 😀 Jeg husker ikke hvilke farge, men jeg fikk Monter som vi bestilte swedoor dørene igjennom til å skaffe fargeprøver på de ulike tersklene slik at vi kunne matche mot gulvet 🙂

    2. Det er så gøy å følge deg! Blir inspirert hver gang jeg ser på Instagram 😃 Hvor er stolene fra? Dere er råflink!😄

    3. Jeg har et spørsmål i forhold til de vinduene med solfilter😀 Du skriver at oppgraderingen kostet ikke mer enn 7000,- for to hele fasader av huset. 7000kr mer tilsammen enn om dere hadde kjøpt vanlige vinduer? Kan jeg spørre hvilken leverandør dere har kjøpt gjennom? Masse lykke til videre! Blir kjempe fint😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg