Pappa

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte, men dere har allerede og vil legge merke til en stund framover at mine oppdateringer kanskje ikke blir helt som vanlig.

Jeg sitter her foran pulten min. Jeg legger hendene over tastaturet, fingrene mine skjelver. I hodet mitt går jeg igjennom flere titalls måter å starte denne teksten, jeg kniper øynene så hardt sammen at det gjør vondt. To tårer, en fra hvert øye, unnslipper og renner ned til haken min. Jeg kniper øyene enda hardere sammen, helt til jeg ser stjerner i alt det svarte. Jeg nekter meg selv å tenke, nekter meg selv å gråte. Lar jeg tårene komme, vet jeg at jeg ikke klarer å stoppe. Jeg starter å skrive, men etter to setninger fjerner jeg alt, jeg prøver på nytt, men jeg får det ikke til.. Jeg skal prøve å forklare en situasjon, samtidig som jeg prøver å nekte meg selv å tenke på situasjonen.. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne..

Jeg er ikke i stand til å fortelle så mye om den fortvilende situasjonen jeg og min familie står i, men pappa havnet uten forvarsel i koma på lørdag, livet er snudd på hodet, og dagene er helt forferdelige.

Alt inni meg er kaos, så jeg trenger et pusterom, et sted der ikke alt er mørkt, jeg må komme igang med skrivingen her inne, ikke fordi jeg må, jeg vet jeg ikke må, men fordi jeg trenger det. Jeg trenger et sted der tankene kan vandre, men uten at de forsvinner ned i alt det dystre. Jeg er ikke redd for å gråte, jeg har grått til det ikke har vært tårer igjen, men akkurat nå hjelper det ikke pappa om jeg gråter. Akkurat nå må jeg prøve å holde motet oppe.

Ingen klemmer er bedre enn dine pappa, og hver lille centimeter av meg holder hardt rundt håpet om at det skal bli utallige klemmer til – God bedring

 

 

50 kommentarer
    1. jeg tenker så masse på deg Stine, i denne forferdelige situasjonen du og familien din står i. Jeg gråter med dere.. Vit at vi alle tenker på dere og forstår veldig godt at det ikke vil bli like hyppig lyd fra deg.. <3 jeg ønsker pappaen din masse god bedring, og håper han kommer seg raskt..

    2. Tenker på deg Stine og krysser alt som krysses kan for at du skal få mange flere klemmer og gode stunder med pappaen din <3 Vi jenter trenger sårt pappaene våre. Sender en god klem <3

    3. Dette var vondt å lese. Sender alle gode og varme tanker til dere alle i denne absurde situasjonen <3 stor klem

    4. Tenker på dere i denne tunge tiden, og håper på lys i enden av mørket dere er i nå.
      Ta den tiden du trenger, og bruk tiden på det som er best for deg og dere.
      Sender dere mange gode tanker.

    5. <3 sender deg mange varme tanker i en så tung stund som denne <3 stor klem fra meg. Bruk oss for hva det er verdt, og gjør det som er rett for deg. Stor klem <3

    6. Ufattelig vondt og trist! 😢 Jeg ønsker pappaen din god bedring av hele mitt hjerte! 🌷 Ikke mist håpet. Tenker på deg, og føler med deg og dine. ❤️

    7. Tenker på dere❤ og krysser alt jeg har fort at det blir milionvis med klemmer til❤
      Silje

    8. Så leit å lese om💖 Tenker masse på dere og sender dere allverdens hode klemmer og ønsker om rask og god bedring til pappa. Det er i stunder som dette man er ekstra glad for det fine bilde du har lagt ut av deg og pappan din💖 Klem

    9. Tårene renner når jeg leser dette, det er ufattelig trist det dere opplever nå. Tenker på deg og dine og håper virkelig på en lykkelig vending i denne vonde situasjonen. Det finnes ikke ord for å kunne trøste, men om jeg kunne så ville jeg gitt det en varm klem ♥️

    10. Nei og nei så grusomt for dere😭 Sender masse klemmer❤ Ta vare på hverandre, ikke tenk på blogging nå, vi er her fortsatt når du orker å komme tilbake❤

    11. Tenker på deg og dine i denne forferdelige situasjonen❤️❤️ Håper av hele mitt hjertet at pappaen din kommer seg gjennom dette❤️
      Varm trøsteklem sendes din vei❤️

    12. Kjære deg, sender deg en varm klem og mange gode tanker går din vei 💞 Ønsker deg en så fin helg du klarer💞

      1. Utrolig trist! Ville bare sende deg og dine en god klem <3 Heia pappaen din! Håper han kommer seg fort! Ta vare på hverandre <3

    13. For en forferdelig situasjon. Så fælt, Stine. Alle gode tanker til dere og Pappan din ♥️ Ønsker at alt skal gå bra, og at dere får utallige nye gode stunder sammen.

      1. Kjære deg. Min far ble veldig syk i 2007. Vi ble oppfordret til å skrive dagbok i hele perioden. Dels for å tømme seg for følelser og tanker, dels for å holde oversikt over alle prøver og resultater. Dagboka var ikke ment for oss, men pasienten. For at den i ettertid skulle få all info. Vi la ved tegninger og bilder og korthilsner.
        Ønsker god bedring til faren din. Varme tanker til alle rundt. ❤️

    14. Jeg vet at min Klem ikke kan måle seg mot de du kan få fra din pappa. ,men sender deg allikevel en god klem og håper du får ditt ønske oppfylt <3

    15. Jeg vet ikke godt nok hvem du er men jeg vet godt hvem pappaen din er og min datter har lekt med dine nydelige døtre. Det gikk kaldt ned ryggen når jeg så ambulansen kjøre avgårde med blålys, å det er ikke det samme her i gata uten din pappa som plystrer og ler rundt på gårdsplassen mens han holder på. Vi alle i gata krysser fingre og alt vi har for dere og spesielt din far.❤️

    16. Dette treffer meg rett i hjerte. Over 9år siden ble min far akutt syk i utlandet. Sykdom som skyldtes hans livsstil, som kom snikende på – men han havnet på sykehus og i koma,som lyn fra klar himmel den dagen det skjedde. Jeg var hjemme i Norge. Han våknet opp fra koma, og jeg fikk prate med han.. Men så ble han plutselig dårligere å gikk bort uten å fått se han. En person sa til meg den gang, forbered deg på det verste men håp på det beste. Det satte sine spor i meg. Tenk realistisk, så langt det lar seg gjøre. Du som har muligheten – vær der. Jeg håper det går bra, og sender gode tanker derea vei. Og ikke glem at vi har et dyktig helsevesen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg