På vei ut av landet, uten en eneste unge på slep

Magen gjør kollbøtte, om bare noen korte timer sitter jeg på toget til flyplassen. Antagelig med et hav av mennesker, allikevel mutters alene. Bare meg i mitt eget selskap, uten en eneste unge på slep!!

Jeg har skrevet en liste til mannen, den er nøye utfylt med klokkeslett på måltider, og om det er melk, grøt, eller middag som skal serveres til babyen (på 8 mnd) i hus. Jeg slang også på “levere Ox2 (Otilie og Olivia på 5 år) i barnehagen” og “hente Ox2 fra barnehagen”, i tilfelle han skulle glemme hvor mange unger han har?!?

Jeg spurte allerede i forrige uke om hva de skulle ha som middagsplaner mens jeg er bortreist, sånn at jeg fikk handlet inn i god tid. Det er jo viktig å passe på at de ikke sulter ved brødboksen mens jeg er avgårde, ikke sant?

Jeg passet på å kjøpe inn 4 pakker med bleier, og 4 pakker med grøt, i tillegg til morsmelkerstatning, og fryseboksen har jeg fylt opp med hjemmelaget mat til minstejenta. Ja, for det er jo greit å være sikker på at det ikke blir tomt for noe mens jeg er avgårde. Eller hva??

Du tenkte kanskje nå at jeg har en mann som er både distre og evneveik. Han er ingen av delene, faktisk vet han både hvor butikken er, hvor mange unger han har og at barna trenger både mat og klær. Jeg tror også han til og med er rimelig drillet i minstejenta sine rutiner, enda det er jeg som er hjemme med henne på dagtid. Tross alt er det jo to dager med helg hver uke, hvor han faktisk er hjemme og får med seg ett og annet.

Men å gi fra seg kontrollen fullt og helt, det er sannelig ikke bare enkelt.  Så da hjelper det godt på å vite at jeg i alle fall har litt kontroll ved å lage lister og ved at maten er handlet inn..

Jeg skal tross alt ut å fly, helt til Stockholm,  og jeg blir borte i  hele 33 timer !!! 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

 

 

5 kommentarer
    1. Vil si du er ganske avslappa og tøff jeg! Jeg har enda ikke reist fra 3åringen min 🙈 Og straks 6åringen reiste jeg bare fra en gang jeg måtte pga. dødsfall i familien (da han var nesten 5år)

    2. God tur til Sverige! 🙂

      Ville også bare si at linken for å kjøpe mønster til genser med høy hals fortsatt ikke fungerer dessverre..

      1. Tusen takk for at du følger opp denne, jeg trodde jeg hadde fikset, men det virket visst ikke nå heller. Nå skal det være i orden, men sjekk mailen din, for der ligger det allerede en liten overraskelse fra meg 🙂

    3. 😂😂😂 kjenner meg så igjen! I lister, handling og lapper. Men da jeg så det var 33 timer… lo jeg litt 😅 men hvorfor ikke, da slapper man bedre av og pappaen hos deg er sikkert like takknemlig som pappaen her 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg