Nytt liv i gammel seng

Nå har det faktisk gått 8 måneder siden vi flyttet inn i nytt hus og la det gamle huset med rotter og mus bak oss. Det er litt trist hvor fort man blir vant til luksusen av å ha varme i gulvene, stor plass og kun husdyr vi selv har invitert inn, tuslende rundt i huset. Allerede savner jeg den euforiske følelsen av å våkne om morgen til at belysningen av seg selv sagte men sikkert skrur seg på, og så gå inn på et bad som ga meg deilige ilinger igjennom kroppen – mitt drømmebad!  Joda, jeg er fremdeles takknemlig hver eneste dag, men vi har rett og slett landet litt.

Verst av alt er det kanskje at det står igjen en dag med arbeid for å ferdigstille huset 100%. Det mangler en fotlist på kjøkkenet, noen takventiler, og litt flikking med sparkling på noen lister. Ganske utrolig å tenke på at vi har bygd hele husets innside selv, når det virker helt umulig å få ferdig de siste små filletingene.

Jeg hadde store planer for barnerommet til minstejenta i hus, men så stoppet jeg meg selv, og sa til meg selv at hun faktisk kan ha et rom som ikke er spesialbygd. Ikke enda i alle fall.

Denne uken fikk jeg allikevel malt den gamle sengen som jeg snekret til ei av tvillingene da de var små. Og med tipiteltet jeg sydde i vinter, begynner det å bli et riktig så koselig soverom.

Som tema på barnerommet har jeg valgt skogen. Jeg synes det passet så godt når hun fikk et telt på rommet.

Alt av leker som skaper morsomme stunder

I det store høyskapet finnere mini alt av fargesprakende og morsomme leker, utkledningstøy og bøker. Vi har plass til å ha klærne hennes på badet, og det gjør det veldig lettvint å lage et godt system for alt av leker på rommet. Den dagen hun er så stor at leker ikke er like gøy, flytter vi klærne til rommet. Jeg er helt klart for at ungene skal ha mye å leke med, men av erfaring blir ingenting lekt med om alt ligger flytene på gulvet. Så dette systemet fungerer helt supert. Det tar ikke lang tid før det meste er dratt fram, men på den andre siden er det enkelt å rydde alt på plass. Mini bruker en liten stol når hun skal rote rundt i de øvre skuffene, men det er akkurat som at det gjør det hele litt mer spennende.

 

4 kommentarer
    1. Kjempefint rom 🙂, du er rå flink. Er Vilde fortsatt like glad i å sove og legge seg? 😍. Har dere gjort noe mer på de store jentene sine rom også? Hadde vært kjekt å se 🙂😉.

    2. Så nydelig rom! Du er flink Stine! 🤩Vi har akkurat samme systemet med høyskap. Minstemor finner krakken og romsterer godt i saker og ting i skapet hennes. I en smykkeskuff i skapet har vi lagt alt av hennes hårpynt, lommebok, mini-børster, speil flettedill – you know 😅😂🥰 Det synes hun er veldig stas. Før vi skal gå løper hun gjerne for å hente veska og mobilen hennes, veldig gøy å se 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg