Når mannen og jeg skal på helgetur

Off we go!!!

(Fra da vi sist var på tur: 2012)👏🏻😄

Mannen har fylt 30 år, så nå sitter vi på toget til Gardemoen, klarer for å fly til Island, bare han og meg. Akkurat som før i tida? Eh, eller altså som den ene gangen vi rakk å dra på tur bare jeg og han, for snart 7 år siden. Ja, like før jeg ble preggis og vi havnet i småbarnstilværelsen!

Folk maser og maser om hvor viktig det er med turer i lag, bare som et par. Jeg skal være helt enig jeg, ideen den er jo bare heelt knall!

Det skjer nok opptil flere ganger i uken at jeg dagdrømmer meg bort til et sted bare med mannen, god mat og en helt himmelsk vin. Jeg drømmer kanskje enda oftere om å bare ta en liten tur vekk, bare for en hel natt med søvn eller for å rømme unna klesvasken for en helg.

Så når folk maser og maser om hvor viktig det er med disse utfluktene, da må jeg bare le. For alle som maser de har enten ikke barn, eller for lengst glemt det kaoset det var!

Jeg ler av det sinnsyke logistikksystemet vi har fått i havn for at mannen og jeg etter 7 år endelig skal få dratt på en kjærestetur. To barn til barnehagen, en baby til sin farmor. Så skal babyen hentes av min søster, som så skal hente resten av våre barn i barnehage og på skole. Det er til sammen fem barn, og da ble det et problem med bil. Vogna til lille ble levert til søster i går, og heldigvis har vi en syvseter av en bil, så da blir det plass til alle barn bare hun får ta vår bil. Så er det styret med å reise fra en baby. Melk, og grøt, og hjemmelaget mat fryst ned i porsjoner. Lange lister over døgnrytme. Og så kommer lørdag og hele gjengen skal til min mamma. Bagger og unger i skjønn harmoni (eller ikke alltid så god harmoni).

Som om det ikke var nok med dette, har vi 9 dyr! To hunder som trenger barnepass, en katt som trenger mat, og 6 kaniner som noen må se til.

FIRE familier er i sving, fordi mannen og jeg skal på helgetur! Og bare det å pakke til en gjeng på fem, og gjøre klart for 9 dyr, det er ikke gjort på en kveld!

Så er det bare å glede seg til å komme hjem når alt skal hentes og pakkes ut!

Så at vi nå skal nyte hvert et minutt av denne turen, det kan jeg garantere deg. For kjennes jeg oss rett så går det nok noen år før vi er klare for neste tur! 🥵🤪😂

 

18 kommentarer
    1. Haha, må le av dette innlegget!😂 Vi har bare 1 (snart 2) barn og en hund, og jeg blir svett bare av tanken på alt vi måtte ordnet for å få dratt på en liten kjørestetur. Så for dere, høres det ut som flere mnd planlegging! Håper og tror turen deres blir helt fantastisk💕

      Jeg bare lurte på, jeg ligger her i sofaen i uke 23, svangerskapet går ikke min vei og jeg får ikke gjort så mye, utenfor sofaen. Hvordan fylte du de lange dagene i svangerskapet? Jeg føler tiden går så uendelig sakte, og kan ikke vente til jeg har kroppen min for meg selv igjen..

      1. Haha, ja, det er et kaos!

        Uff, jeg tror nesten jeg bare gikk inn i en “ventetranse”, for jeg husker nesten ikke. Jeg prøvde å se en del på TV, men jeg kjeder meg veldig lett med det. Mannen kjøpte TV-spill til meg, så jeg prøve litt på det. Så prøvde jeg å strikke litt, noe som heller aldri ble en suksess! 😂 Så tja, hva fylte jeg dagene med. Det var nok mest det, litt TV, litt spill, litt strikking, og litt data.
        Masse lykke til

    2. Kos dere på tur 😊😊 Det er dere velunt. 😊😊
      La alt fra barn og dyr være hjemme,Det går som smurt.
      Blir stas for jentene å være borte. 😊😊

    3. Og jeg som tenker så det knaker på logistikken når mannen og jeg drar på tur og noen må passe på pus! :’)

    4. Jeg og mannen har bestilt kjærestetur til Island i oktober, men klarer ikke helt å bestemme oss på hva vi vil se og oppleve der. Blir veldig glad hvis du vil lage et innlegg om deres erfaringer og tips om Island 😀

    5. Jeg har alltid invitert familien hjem til meg når det har vært snakk om pass. Da er barna på sine vante plasser og alle tingene er der. Så er det bare for mormor eller den som passer å ta med en liten reisebag til seg selv 🙂
      Kos dere masse på tur. Vel undt. 🙂

    6. God tur! Kos dokker så masse🤩 island e flott! Regne med du har gjort din research, men om ikke kan æ hvertfall tipse om gullfoss, svartsteinstranda (usikker på om det het det) og hvertfall ishestar😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg