Menneskets beste venn

La oss bare glemme dagen, la oss bare ligge her. Helt inntil, aller helst i halsgropen. Jeg kan høre hjertet ditt slå med raske og rytmiske bevegelser. Kjenne pusten som myke kyss mot haken. Valpelukten får meg til å glemme pliktene, nei vent, jeg har jo valp, så glem pliktene.

Hun er bare så liten som dette i noe som kan virke som brøkdelen av et sekund. På de fire ukene hun har bodd med oss, har hun blitt dobbelt så stor. Så la oss bare glemme tid og sted, bare akkurat nå i denne valpestund. I alle fall la meg bare utsette mine plikter, bare litt til, bare så lenge denne myke varme klumpen sover. At gulvet under meg er både hardt og kaldt, påvirker meg ikke, jeg later i alle fall som jeg ikke bryr meg.

Kanskje våkner hun om bare en liten stund, og i det sekund tar idyller slutt. Den lille rakkeren finner de utroligste ting, hun trenger ikke mer enn et øyeblikk for å spise over en gummiring.
Men akkurat nå sover hun, og mitt hjertet er på randen til å briste, for at en så liten hund kan bety så mye, det kan du ikke ane, ikke du som ikke selv har hatt hund.

Det er virkelig menneskets beste venn

 

4 kommentarer
    1. Min lille bestevenn er 2 og et halvt år og min første hund🥰 lite visste jeg hvor glad det gikk an å bli i den lille pelsdotten! Han stjal hjertet mitt i det sekundet han krabbet opp i fanget mitt og ble der! Ordene dine traff meg rett i hjertet❤️ Heldige er vi som får kjenne på kjærligheten fra en hund😍 nyt valpetiden☺️

    2. CHALLENGE!

      Dette er en kommentar jeg kommer til å legge igjen hos alle blogger jeg leser, fordi jeg er litt sånn «be the change». Jeg vet at ingen av bloggene jeg leser er noen «miljøblogg», selv om jeg håper og tror at vi alle gjør litt i vår hverdag for å tenke på miljøet. Men, jeg tror også at vi (som i oss alle!) må tenke enda litt mer på det. Influencere har en gylden mulighet til å belyse mange tema, derfor ønsker jeg så inderlig at hver blogg jeg leser kommer med omså bare ett blogginnlegg i året, som omhandler dette. Ingen pekefingre rettet, men tips eller inspirasjon til små eller større ting vi kan gjøre for å leve litt mer miljøbevisst i en verden som MÅ ha endring, nå. Hva med, «10 ting jeg gjør for miljøet»? Eller, «tips for en litt grønnere hverdag»? Det være seg praktiske tips, eller innenfor skjønnhet, mote, mat.. Jeg ser jo at mange allerede gjør en del. Jeg ønsker meg mer! Det er utrolig hva man kan tenke «dette vet jo alle» om, men er det noe internett har lært meg så er det at det slett ikke alltid stemmer. Så, dette er mitt lille tiltak. Et ønske til mine favorittbloggere.

      God helg <3

    3. Jeg har hund. Jeg har min sjette hund, så den gode valpefølelsen kjenner jeg. Nå drar denne hunden vi har nå på årene, og jeg må la være å tenke at den en dag ikke er her mer. Den tanken er nesten uutholdelig, og jeg er som strutsen og stikker hodet i sanden.

      Hvordan går det med Tyra og valpen, og med kattene og valpen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg