Lag fantastiske påskeharer av raggsokken din

Disse hjemmedagene benytter jeg til å være litt kreativ. Jeg har jobber som kanselleres og møter som er avlyst, så brått er det blitt tid til å finne på litt annet. Det å prøve å sysselsette barna dag inn og dag ut er også en utfordring, men ved å velge kreative aktiviteter går dagene både fortere og enklere for meg også.

Jeg kom til å tenke på de morsomme snømennene vi laget til jul et år, og tenkte at jeg helt sikkert kunne lage like bare i harer nå som det nærmer seg påske. Hvis noen har lyst til å bryne seg på påskekyllinger er det også fullt mulig, og en morsom utfordring!

Påskeharene ble i alle fall råstilige. Det er i tillegg en aktivitet som ikke tar så lang tid og heller ikke er spesielt vanskelig å få til, verken for voksne eller barn

Dette trenger du: 

  • raggsokker
  • saks
  • hyssing, eller annen sterk tråd
  • ris, makaroni eller grus til å fylle opp sokkene med
  • garn til hale / og hår
  • limpistol
  • ståltråd og avbiter
  • Noe til å lage nese og øyne med, og litt pyntegjenstander om du vil ha det

Spill film, og se hvor enkelt påskeharene lages 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

4 kommentarer
    1. Hei! Så stilige påskeharer,desse vil eg prøve å lage 🙂
      Men eit lite tips,ikkje bruk ris,det samler småkryp. Bruk heller for eksempel kattesand.

    2. Takk for en kjempefin video, skal lage disse til toåringen min, kanskje han kan hjelpe til (litt) også 😉 Kreativt, og med ting man har hjemme, det er fint <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg