La meg presentere: Sommervettreglene

Reklame | Avène Solbeskyttelse

Jeg smiler når jeg ser på den fine bildekalenderen vår, et nytt bildet, en ny måned og lovnader om sommer. Det er som om de fire bokstavene satt i rekkefølgen J – U – N – I varmer meg opp fra innsiden. Alt det fine sommeren står for og nå er den endelig her igjen.

De gode sommervettreglene

I tilfelle du skulle være i tvil om hvordan du skal ta denne sommeren med storm skal jeg nå nevne det aller viktigste du skal huske på i løpet av disse tre sommermånedene som nettopp har begynt.

  • Spis en is hver dag! 
    Phu! Endelig sier bare jeg. Er du ikke enig? Altså det er jo for sent å gjøre noe med sommerkroppen nå uansett, ikke sant! På tide å nyte de iskremene som hodet mitt forteller meg at jeg fortjener
  • La rotet ligge! 
    Dette er mitt ekspertisefelt, her er jeg skikkelig god, det kan min mann bekrefte. Men i det noen banker på døren kan jeg få et aldri så lite panikkanfall hvor jeg griper tak i det verste og slenger rotet bak en lukket dør, eller dytter det under sofaen. Nå derimot – ikke noe problem. Utesesongen er i gang, så du finner meg med beina høyt i utesofaen, eller på en strand, ingen trenger å se hybelkaninene innendørs de neste månedene

  • Tenk at du er solens støttekontakt!
    For når beskrivelsen av en støttekontakt er en person som hjelper en annen til å ha et sosialt liv og en meningsfull fritid, så synes jeg det er helt innafor å være solens støttekontakt. Så fort den er fremme passer du på å holde den med selskap. Gå turer sammen, spill spill i hagen sammen, legg deg ned å slapp av sammen, spis deilige måltider sammen og bare vær til stedet, du skal se det vil gi deg en stor glede tilbake.

OBS: Husk bare på å legge inn gode solrutiner, for solen kan bite skikkelig hardt om du ikke tar noen forhåndsregler. Men vær ikke bekymret, det er ekstremt enkelt å få det til:

Smør inn kropp og fjes med solkrem på deg og barna før dere rekker å kle dere om morgen. Da er dere alltid klare for å gå ut når som helst og nyte strålene som gjør så godt.

La barna smøre seg selv da vel! “Oh no!” tenker du nok, mens et bildet maner seg fram på trommehinnen av barnet ditt som har tatt solkrem nok til både to og tre kropper. Det morsomme er at det mest sannsynlig er barnet ditt som smører seg med riktig mengde solkrem. Det er nemlig slik at jo mer solkrem, jo bedre beskyttelse. Jeg mener ikke at barnet ditt trenger å se ut som en snømann på vei ut av døren, men la de prøve. Her har ungene smurt seg selv siden de var  3 år, og de smører både rikelig og nøye, for tenk om de hadde glemt en flekk – KRISE! Så fort de får teken er også mye tid spart og en god rutine etablert.

TIPS: La barna ha solkrem med spraytut, da blir det mindre gris og enda mer gøy for ungene. Her har jentene Avène Sun Spray Kids SPF 50+ i barnehagen, og barnehagen har smøretider hvor alle barne må innom smøreboden!

Det er nemlig viktig å huske å smøre jevnlig gjennom hele dagen, det holder ikke å smøre en gang om morgen.

– Alle Avène Solbeskyttelsesprodukter finner du med 30 % avslag hos Vitusapotek, handler du to eller flere produkter får du også med den fine strandbagen på kjøpet (Gjelder kun på nett. Begrenset antall)

Gjør huden sommerklar – mine tre favoritter

Siden det i dag ligger et lavtrykk stort sett over hele Norge, benytter jeg anledningen til å vise fram mine tre favoritter fra Avène for å gjøre huden sommerklar

Bilde meg og produktene.

Avène Body Gentle Scrub 

Kjære vene, jeg ble så ivrig her for et par uker siden da det plutselig ble sommer at jeg trakk på meg det første og beste skjørtet jeg hadde i skapet av ren ekstase. Jeg danset meg av gårde til butikken helt til jeg oppdaget de bare leggene under skjørtet. At leggene ikke var barbert på aldri så lenge, var ingenting i mot de bare leggene som så ut til å skifte ham fra vinter til sommerskinn, som om det ikke var nok med at leggene nærmest var gjennomsiktige hvite etter 9 lange måneder uten sol 🤷🏽‍♀️
Denne skubben har vært uvurdelig siden ! Hah

Avène Soothing moisture mask

Favoritt produkt nummer 2, må da bli denne ansiktsmasken som gjenoppretter fuktighetsbalansen i ansiktet. Jeg smører den på før jeg hopper i dusjen. Jeg påfører et godt lag og lar den virke i 15 min før jeg skyller av. Huden blir som silke og en ekstra liten hemmelighet; du kan bruke den som nattkrem også 💁🏽‍♀️

Avène Trixera Nutri-fluid Lotion 

På plass nummer tre, må jeg nesten ta med fuktighetskremen til Avène. Den er jo blitt min gode venn i bekjempelsen av Saharatørre legger. Dessuten elsker jeg kremer som har slike praktiske og hygensiske pumper. Da kan flaska stå ett sted mens jeg smører meg inn og flasken slipper og bli klint inn med like mye krem som leggene mine.

 

– Alle Avène Solbeskyttelsesprodukter finner du med 30 % avslag hos Vitusapotek, handler du to eller flere produkter får du også med den fine strandbagen på kjøpet (Gjelder kun på nett. Begrenset antall)

13 kommentarer
    1. Hei, ville bare tipse deg. Min mor hadde hyppig og kraftig migrene. Nyere forskning viser at det er en blotrykksmedisin som av en eller annen grunn gjør at migrenen forsvinner. Hun begynte på det for et års tid siden og har det aldri mer….

    2. Hei 🙂 ingenting med innlegget å gjøre. Men kunne du laget et innlegg om middager du lager til Vilde? Har en sønn på 6 mnd og vil gjerne lage middag selv, men trenger noen ideer til retter jeg kan lage.

    3. Fint innlegg og nydelig gul sommerkjole 🤩 ville også bare legge til at trommehinnen er i øret og at du nok har forvekslet den med netthinnen 😉 fort gjort! 😅 Håper du og familien får en strålende sommer! Og krysser fingrene for at vi får bruk for solkremen 🙈🤞

      1. Hei, jeg synes kommentaren din er litt misvisende. Det er nemlig slik at Avène sine solbeskyttelseprodukter er nummer 1 på alle europeiske apotek og har vært det de siste 10 årene. Her kommer en del tilleggsinformasjon også vekten de legger ned på å bevare miljøet. 🙂
        Eau Thermale Avène er opptatt av å tilby den beste solbeskyttelsen, samtidig som den har minst mulig
        miljøpåvirkning. Siden 2009 har Avène forsket, kvantifisert og satt mål for å bedre beskytte våre felles
        ressurser.
        Denne innsatsen har resultert i:
        – Redusert vannforbruk (-40%)
        – Redusert CO2-utslipp (-700 tonn CO2)
        – Redusert strømforbruk (-27%)
        – 100% strøm fra bærekraftige kilder
        – Gjenvinning av avfallsprodukter> 90%
        Avène er spesielt dedikert til å beskytte havmiljøet. Havene er hjemsted for majoriteten av alt liv, er en
        viktig ressurs og regulerer viktige elementer som opprettholder klimabalansen. Koraller spiller en viktig
        rolle i det marine økosystemet.
        De representerer:
        – En kilde til mat og ly for mange planter, bakterier og fisk
        – Beskyttelse av jord og kystlinjer fra avstrømning og / eller erosjon
        – Mindre skade fra orkaner eller tsunamier
        Korallrev er derfor en viktig del av det marine økosystemet. Distribuert over verdens hav og på
        forskjellige dybder, kan korallrev leve i tusenvis av år. Men «75% av korallrev er truet av menneskelige
        handlinger, og nesten 30% av alle korallrev har gått tapt de siste 30 årene uten å bli reddet».
        I flere år har Avène jobbet målrettet for å redusere sitt miljømessige fotavtrykk. Det anslås at ca 25 000
        tonn solfilter havner i havet hvert år. Avène har utviklet solbeskyttelsesprodukter med rene formler for å
        redusere påvirkningen på havmiljøet. Produktene inneholder filtre som ikke tas opp av vannorganismer,
        som koraller, fisk, krabber og skilpadder. I tillegg er produktene helt uten silikoner og formlene er
        biologisk nedbrytbare.

    4. Hvorfor sletter du kommentaren min om at denne solkremen ikke kommer så bra ut på tester i forhold til giftige stoffer?

    5. Hei! 🙂

      Helt utenfor saken egentlig, men hvor er sofaen fra?🤩

      Veeldig enig i de reglene!

      God sommer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg