La fantasien bestemme klærne du lager

I dag har jeg endelig fått litt tid bak symaskinen, og jeg har har sydd et nytt plagg fra syboken, eller det vil si; jeg har sydd et plagg som ikke finnes i boken, men som allikevel befinner seg i mellom linjene

Reklame for egen bok, heter det seg når jeg nevner noe fra boken 😛

La kreativiteten vokse 

Syboken jeg har skrevet håper jeg er med på å åpne opp for de kreativ ideene, framfor å låse sygleden til en mal. I boken viser jeg hvordan 8 mønsterdeler, med 4 ulike ermer – kan gi nærmere 50 variasjoner. Dette er bare de variasjonene jeg kom opp med før jeg startet å skrive boken, men allerede nå vet jeg om enda flere, og kun ved å gjøre små endringer, blir tallet uendelig.

Denne modellen Vilde har på seg, finnes ikke i boka, men den eneste forskjellen fra denne modellen til  buksedressen, med lang arm + rynke arm – er at jeg har klipt av beina til en shorts. Så utrolig enkelt, men et helt annet uttrykk

Instastemmene talte 

Da jeg forrige uke spurte på min sykontor @Spresyglede om hvilket plagg jeg skulle sy fra boken, og om dere ville at jeg skulle vise hvordan man enkelt gjøre små endringer i mønsteret, var det spesielt to svar som kom hyppigere enn noen andre, veldig mange ønsker å se video av hvordan jeg syr på dobbel erme, altså rynkeerme og lang erme. I tillegg fikk jeg 350 ønsker om å vise hvordan man enkelt kan gjøre om på et mønster.

Så konklusjonen min ble en buksedress, men endret mønster til korte bein, og dobbelt med ermer til.

Resultatet ble denne, og jeg elsker den lille men så store endringen. Jeg har filmet hvordan buksedressen ble sydd, så når jeg får tid skal jeg sette med ned å klippe film.

Stoffet har jeg fått mange spørsmål om, det er musselin 😀 Samme som gulpekluter ofte er laget av – kjempe bløtt og deilig !

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

6 kommentarer
    1. Hvilke trykknapper bruker du ? Det blir for tykt stoff til at trykknappene sitter når det er flere lag med stoff, både mellom bena og i ryggen.

    2. Elsker syboka! Skulle så gjerne hatt en stoff-butikk i nærheten. Det er mye bra på nett, men med lite kjennskap til ulike stoffer så er det så skummelt å bestille. Et annet problem er jo, hvordan beregner man stoff?

      Kunne du laget et innlegg (eller flere) hvor du viser frem plagg i forskjellig stoff, inkludert navn på stoffet. Gjerne fra syboka, og gjerne med sytips, film osv osv.. Men ja, primært hvordan ser og oppleves klær ut i de forskjellige stoffene.

      Samt er innlegg om hvordan man må beregne stoff. Kan man bruke hele bredden alltid, hvordan må det beregnes mtp å få alle mønsterdeler I riktig retning osv.. Alt for ny i dette, og når jeg da sitter på nett og skal bestille så blir det bare tull.

      Ha ei god uke, du er en stor inspirasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg