Klarer du å se rommet i rommet?

Klarer du å se at rommet over og under er akkurat det samme? 


I dag skjer det! Vi skal ta neste steg i byggeprosessen, et steg som kommer til å endre rommene fra et råbygg til å plutselig se ut som et rom! I dag skal vi begynne å kle tak med gipsplater!  Denne dagen har jeg virkelig ventet så lenge på. Vi har jobbet nesten hver dag i huset siden vi overtok etter snekkerne, men alt vi har gjort fram til nå er ganske usynlig arbeid.

Vi har lektet  og isolert alle ytterveggene 5 cm. Det vil si at vi bare har bygd ut veggen 5 cm til. En absolutt viktig greie, men det er omtrent helt usynlig, og usynlig arbeid er etterhvert også veldig kjedelig arbeid. Nå som vi skal plate vegger og tak, kommer forandringen til å blir helt vanvittig stor.

Klarer du å se at rommet over og under er akkurat det samme? 


Lyssetting av rommene

Altså hjelpes! Nå er det elektriske godt på plass i store deler av huset, og jeg må si at dette kanskje har vært noe av det mest utfordrende til nå. Heldigvis har jeg kunnet overlate ansvaret til elektriker og jeg tror vi har kommet fram til en god plan som gir rommene en behagelig atmosfære med en god kombinasjon av lamper og spotter.
Jeg har faktisk valgt overraskende mange lamper. Jeg synes det gir en så mye koseligere følelse, og en lampe kan varieres i så mange stiler. Spottene er plassert slik at de lyset opp veggene i stuen, og gir godt lys der man trenger det, som på kjøkken og i gangen osv.

Klarer du å se at rommet over og under er akkurat det samme? 

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

8 kommentarer
    1. Hei! Er selv i gang med husbygging så spennende å følge deg nå. Kunne du lagd en “how to” på room sketcher?

      1. Så gøy 😀 Jeg veet ikke om det er så enkelt med en “how to” der inne egentlig, men jeg huseker jeg youtubet en del i starten for å forstå det, så det finnes mange fine videoer der ute 🙂

    2. Så deilig å få lagt opp til spotter! Hadde vi hatt mulighet til det hadde vi valgt Philips hue, så deilig å kunne skru av lyset med mobilen og veldig gøy å leke seg med lyssettinger og farger 😍

    3. Hei! Hvilken type vegger har dere valgt? walls to paint, gips.. osv.
      Lurer veldig på hva som er best, og skifter mening hele tiden.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg