Kjøp signert utgave av SY SELV 2

Reklame | egen bok

Wow! Nervene er i helspenn, denne dagen har jeg jobbet fram mot i ett helt år nå, og det er en ubeskrivelig følelse at dagen endelig er her! Dagen hvor jeg kan rope ut:

NÅ ER MIN NYE SYBOK ENDELIG UTE FOR SALG! KJØPER DU DEN NÅ FÅR DU SIGNERT UTGAVE

Fram til 20. august vil boken ligge ute til forhåndssalg, det vil si: alle som rekker å kjøpe boka innen 20. august får en signert utgave av boka hjem i posten kort tid etter. 

Sy Selv 2 – skap barnas nye favorittklær, er en oppfølger av syboka mi Sy selv – verdens fineste klær til ungeneDette er en sybok som passer til alle som har lyst til å sy klær til barn mellom 3 og 13 år, enten du er nybegynner, mer erfaren eller et litt eldre barn som vil prøve deg bak symaskina. Til deg som er kjent med min første sybok, så vil du kjenne igjen den morsomme måten å sy på; nemlig at du selv setter sammen og bruker de 8 grunnmønsterne som er i denne boken, til å skape akkurat det plagget du måtte ønske å sy.

For deg som ikke har sett min første bok, kan jeg vise deg et inspirasjonsbildet fra boken. Her kan du se hvordan 8 forskjellige mønsterdeler kan settes sammen, til mange ulike variasjoner av plagg. Med denne metoden kan du bokstavelig talt lage hele garderoben til barnet ditt. 

Nesten alle plaggene i boken syr du på tre steg:

Dette er skikkelig moro. I den nye syboka, finnes det tre varianter av hvordan du kan å sy bryststykket. Du kan velge å sy det med knapper foran, med knapper bak, eller uten knepping i det hele tatt, noe som også kan forklares med at du kan få en kjole med knepping i ryggen, en skjorte med knapper foran eller en kul hettegenser som tres over hodet. Når bryststykket er sydd, blar du om til del 2 og syr på de ermene du måtte ønske å tilføre plagget, om det er korte, lange, med puff eller helt uten erme. Jeg viser deg enkelt og med bilder av hvert systeg hvordan det gjøres. Når ermene er på plass, blar du om til del 3, hvor du finner oppskrifter for alle underdelene du kan sy fast til bryststykket, kjole, kosedress, genser.

I tillegg kan du sy skjørt, poncho, 4 ulike bukser og 2 shortser. Ønsker du mer utfordring, kan du tilføre hette eller krager på plagget, og på den måten sy alt i fra penskjorter og fine selskapskjoler til myke koseklær.

For å gi et lite innblikk av plaggene du kan sy fra boka, deler jeg noen av de nydelige bildene du finner i den. Bildene er tatt av den fantastisk flinke fotografen: Ada Vroljik @fotovrolijk

Her er en variant at kosedress. Et super deilig plagg som også kan sys med hette eller gjøres om til en sommervariant med korte ermer og bein.

Her har jeg sydd en penskjorte med krage som du også finner oppskrift på i syboka

Myke, unike plagg til gutter og jenter. Her har jeg sydd en deilig kosebukse, en blå genser uten knepping, og en vest som enkelt å greit har den samme oppskiften som den blå genser, men denne har jeg sydd med knepping, sydd på “uten ermer” og tilført hette.

På bildet under har jeg sydd en kjole uten ermer og et antrekk som består av en topp med korte puffermer, og skjørt. For å forklare hvor enkelt det er å lage ulike plagg, så er forskjellen her at på kjolen så er skjørtet sydd fast til bryststykket, mens på det grønne antrekket har jeg sydd skjørtet for seg og bryststykket for seg. Så enkelt er det faktisk å lage 3 ulike plagg med samme mønsterdeler.

Du finne den nye syboka mi HER!! Jeg minner om at for å få en signert utgave må boken kjøpes før 20. august! 

7 kommentarer
    1. Endelig!!! Boken er bestilt!! Men får man noe bekreftelse på kjøpet? Eller kommer den bare i posten?
      Gleder meg🤗

    2. Jeg gleder meg enormt 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Julegaver skal settes i gang med så snart boka er i hus 😊

    3. Hei! Jeg har nå begge bøkene dine og er super fornøyd 😀 Men jeg lurte på en ting (mulig det står i bøkene og at jeg har oversett det), hvordan regner du ut hvor mye stoff du trenger til plaggene? Stoff er ikke akkurat billig, så kjedelig å kjøpe for mye også (:

    4. Hei Stine!
      Er så utrolig gøy å følge deg på din vei med syingen! Tenk at du nå har bok nr 2 ute!!
      Jeg bare har ett spørsmål, som sikkert mange andre også lurer på 🙂
      Kan man sy disse plaggene fra bøkene dine med en vanlig symaskin, eller må man ha en overlock?? 🙂

    5. Hei! Jeg har et spørsmål angående den første boka. Det står ikke (eller jeg finner ikke i hvert fall) lengde på strikk til de ulike størrelsene som i bok nr 2?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg