Jul i nytt hus

Barna teller ned

“Ti dager igjen, mamma!”

De sier det med iver i stemmen, selv kjenner jeg at pulsen stiger noen hakk når jeg hører hvor få dager det er igjen.

Julaften har på mange måter blitt min indre deadline for når alle byggedetaljer skal stå ferdig i huset. Enda mangler det en god del småting som brått har blitt forferdelig tungt å få helt ferdig. Et par lister her, et uferdig bad, flere skap som må monteres slik at flyttingen kan gjennomføres.

Småting som egentlig ikke vil ta så lang tid, men jeg kjenner at det å tenne et stearinlys, sette på julemusikk og dekorere til jul er langt mer spennende. Så derfor lukker jeg dørene til de uferdige rommene, og brått har det gått en uke siden jeg sist vurderte problemet.

For i dag: la oss bare nyte det som er ferdig! Huset begynner å ta form som et vakkert julehus. 

Heldigvis er julegavene klare, og ribbemiddagen har vi fått øvet oss på å lage! Så vanvittig det skal bli å feire jul i eget hus for første gang.

20 kommentarer

Siste innlegg