Jeg utvider badet i nyhuset

Hva skulle jeg gjort uten dere!!? Etter mye god hjelp har jeg nå besluttet å bygge om badet.

Jeg synes det bare blir skumlere og skumlere med denne husbyggingen, for ved hvert skritt det går framover, slår det en liten frykt over meg. Hodet er konstant i høygir for om jeg burde gjort ting annerledes, og allerede er det flere ting jeg har endret

For en liten tid siden spurte jeg om hjelp på badet, det fordi jeg ikke klarte å bli fornøyd med romløsningen uansett hvor mange ganger jeg snudde om og tegnet hele badet. Tilbakemeldingene ga meg klarhet i problemet. Badet er mellom 11-12 kvadrat, ikke et gigantisk bad, men allikevel ikke et lite ett. Problemet er bare at jeg vi to dører og to vinduer i rommet, og det spiser opp plassen til å innredning. Det at jeg i tillegg kun har mulighet for å ha skittentøyssjakta på to mulige steder begrenser i enda ett ledd.

Derfor klarte jeg ikke finne en bedre løsning enn å gjøre bare større.

Forrige tegning:


Ny tegning:
Jeg fant ut at jeg rett og slett ikke hadde plass til doen, helt jeg tegnet inn et dohjørnet. Dere aner ikke hvor glad jeg ble da snekkerne sa at det heller ikke var noe problem å senke ned gulvet og utvide til doen.

Jeg har ikke landet materialer på vegger og gulv annet enn at jeg liker det litt mørke grå med en kombinasjon av treverk til.

Tusen takk for all hjelp, nå føler jeg kabalen har gått opp og jeg er så fornøyd med badet.

Før:
– Flere av bildene fra den forrige løsningen finner du i dette innlegget

Etter: 

Doen blir litt bortgjemt fra resten av badet

Det ble mye oppbevaring under vaskene.
Det blir laget innfelte hyller i dusjen der det på tegningen går en vinkel inn i bakkant

Som en forlengelse av badet ender det opp i et garderoberom. Vi er en familie som har det litt for travelt til å ha det ryddig til en hver tid, så slike rom kommer til å bli min redning, her blir det plass til halvbrukte klær, rene og brukte håndklær, badekåper og annet tilbehør som hører ett bad til. Så er det ikke så farlig om det blir seende litt rotene ut, for her er det bare å skyve igjen døra og gjemme alt skrot


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

20 kommentarer
    1. Så utrolig stilig det nye badet ble! Likte den halvveggen ved toalettet og at du satte badekaret på skrå 🙂 Eneste som slo meg var at den hevede plattformen som badekaret står på blir lett å slå tærne i hvis du går skrått inn i rommet. Men mulig det blir bedre klaring i virkeligheten enn på bildet. Ser på bildet av garderoben at krakken du har satt under håndklene går helt bort til skapet slik at skapdøra ikke kan åpnes men antar det kun er ment som illustrasjon 🙂 Luksus å kunne hjemme unna alt rotet, så ser det bare ut som du har det ryddig hele tida ;D
      Likte fargene 🙂

      1. Ja, jeg har tenkt veldig på det jeg også, må finne ut av det og prøve litt ut når vi nærmer oss kanskje, for jeg synes det er så fint 🙂 Garderoberommet blir ikke helt som på tegningene, jeg skal ikke ha skapdører på skapene blant annet 🙂

    2. Liker det nye badet ditt veldig godt 🙂 Det som imidlertid slo meg som en første tanke er å sitte på do der folk kommer inn. Vi vet jo alle hvordan det er med små barn osv osv. Du sitter jo midt i åpningen for alle som kommer inn døra 🙂 Kanskje du kunne vurdert en skyvedør der..?? For å skjerme litt 🙂

      1. Den tanken slog mig också. Jeg ville ha satt doen på motsatt vegg, altså rett atme døra. Med en spilevegg slik som du har tegnet in allerede. Eller en skyvedør/vegg mellom doen og resten av badet. Ellers et veldig fint bad 😊

      2. Du har et poeng, og jeg har tenkt igjennom det samme. Allikevel har jeg kommet fram til at jeg heller vil ha skjerming fra resten av badet. For det er ikke rent sjeldent vi er der inne hele gjengen, men at noen kommer stormende inn døren når jeg er på do er ikke like ofte.

    3. Vil anbefale at du har ekstra lufting/utsug på garderoberommet. Jeg har prøvd å oppbevare klær i våtrom, og de begynte å lukte surt. Kan også være lurt å ikke ha dører, da blir det mer luft inne i skapet.

    4. Sikker fint dette. Jeg tror vi våkner en dag og lurer på hvorfor vi synes det eneste stilige var dyster mørk grått. Det tror jeg vi alle en dag blir skikkelig qlei!

      1. Uff da 😀 Jeg håper ikke du velger grått bad hos deg selv. Men når sant skal sies så gikk de sterke fargene foreldrene mine brukte tidlig på 90-tallet også av moten til slutt. Det er vel som det er, stilene endres hele tiden, og grått er nok ikke noe verre enn rødt til syvende og sist 🙂 Det viktigste er vel å velge det man selv liker i øyeblikket 🙂

    5. Så fint det blir! 😍 Smart løsning med doen! 👌🏼 reagerte dog litt på den kroken i dusjen 🙈 hva med å ha den som opprinnelig planlagt, men med innfelte hyller? Vi har to hyller innfelt i veggen i dusjen og er veldig fornøyde 👍🏼

      1. Det blir ikke er krok, er bare ikke alle muligheter jeg har i programmet, men det er bare planlagt plass til innebygde hyller som jeg prøvde å skrive i teksten 🙂 Så det blir som hos dere, to hyller innfelt.

    6. Veldig fint bad! 🙂
      Støtter kommentaren her over om å droppe dørene på skapene på garderoberommet og sørge for lufting der inne også. Veldig, veldig praktisk uten skapdører. Litt knotete når mange skal åpne dørene samtidig og finne sine klær der inne “frykter” jeg…
      Og, vil det ikke bli tungvint å vaske bak badekaret? Eller er det faktisk lettere nå som det står på skrå?

      1. Enig, det blir nok ikke skapdører inne i “skapet” Det er litt smør på flesk. Jo det er sikkert litt irriterende å vaske bak badekaret, men altså det er så lekkert med frittstående badekar 😀 Badekaret er enda ikke kjøpt, set er mulig vi går får ett rett ett, som kan settes helt inntil og dermed hindre all støver rundt og bak 🙂 Takk for innspill

    7. For en god jobb du har gjort! Ble kjempelekkert. Drømmebad for meg. Jeg ble litt nysgjerrig på den skittentøyssjakten? Kan du fortelle mer om det? Hvordan fungerer det, og hvordan lages det?

      1. Så gøy å høre 😀 Jeg skal vise nærmere hvordan vi løser sjakta når vi kommer så langt 🙂 men planen så langt er ett hull i gulvet, med et rør som går fra skapet på badet til et høyskap på vaskerommet under 🙂

    8. Vi hadde klessjakt da jeg var liten, og den var det veeeldig gøy å leke med. Vi stod alltid å skrek til hverandre gjennom den, hihi. Men! Av denne grunnen anbefaler jeg et lokk og en låsemekanisme av noe slag. Det er veeeldig spennende for et barn å bare skulle klatre på kanten for å se over. Jeg fikk kjeft noen ganger jeg ble funnet balanserende på kanten, husker jeg 🙂
      Svært fint badet ble, forresten. Og kjempegøy å følge prosess fra gårdstun til hus!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg