Jeg har ikke vaska gulvet, og ikke børi ved, men jul blir det lell

Reklame | Europris

Jeg ler utenpå, inni meg gråter jeg litt… Hva skjedde med denne jula? Haha. Det er så kaotisk her hjemme som det sjeldent før har vært, og julaften er søren meg om kun to dager! Det eneste jeg tenker er “neste år, ja, neste år!” Da bygger vi i alle fall ikke et hus ute i hagen, så sjansene for å få julestemning i kroppen er vel noe større enn i år.

Men for å se lyst på det:

  • Vi fikk inn juletreet i går, og i år har jeg bestemt meg for at ungene  skal få pynte uten en eneste innblanding fra min side.
  • Vi skal ikke feire jul hjemme, så det er ingen som kommer til å se hvor rotete og lite julerent det er her
  • Jeg er ferdig med en del gaver, og det er enda et par dager igjen for å få kjøpt inn de siste, ikke sant ? Hah

For, nei, jeg er ikke ferdig med å handle inn julegaver enda, men når 24.desember melder sin ankomst, da skal jeg senke skuldrene og ta inn all den tapte julestemningen igjennom hele desember, og bare sveve igjennom hele den neste uken.

Pakkeleken 

Den siste dagen av året skal tilbringes med mange store og små venner, og i tradisjon tro må nyttårsleken: Pakkeleken, være med.
Mannen min hadde aldri hørt om pakkeleken før jeg kom i bildet, og derfor lurer jeg på om det er flere av dere som ikke har prøvd den? Det er jo så utrolig gøy.

Jeg har handlet inn alt til leken, både til en voksenvariant og en barnevariant, og da har jeg vært på Europris, siden der har de alt mulig i en og samme butikk. Masser av småleker til ungene, spill for store og små, masse digg godteri, pynte ting, praktiske ting, og morsomme ting.

– Se bare hvor mye fint du finner på Europris her 

Leken er super enkel: 

Alle som kommer til festen tar med en eller to gaver hver, dere kan med fordel bli enig om pris på forhånd. Om du går for noe praktisk, noe skikkelig ubrukelig, eller noe fint i gaven er helt opp til deg. Et annet alternativ er at dere legger noen kroner i potten, også handler en inn til leken.

Det er flere måter å spille leken på, men i hovedsak går det ut på at alle gavene legges på bordet man spiller ved. Før man setter i gang, bestemmer dere hvor lenge dere skal spille, og setter på en alarm på mobilen, for eksempel 45 minutter. Når tiden har begynt slår første spiller terningen og prøver å få 6. Får spilleren 6 på terningen kan han/hun velge ut en gave og legge den foran seg. Terningen går så videre til neste spiller. Slår neste spiller noe annet en 6, går terningen videre uten at spilleren får plukke en pakke.

Stjel den andres gaver: 
Hvis alle pakkene er plukket og det fremdeles er tid igjen, fortsetter spiller og når du slår 6 med terningen kan du stjele en av motspillerne sine pakker. Dette fortsetter helt til spilltiden er over, de pakkene du da sitter med blir dine. Da starter dere runden med å åpne pakker med latter og glede.

 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

1 kommentar
    1. Prøv dette: når alle pakkene er åpnet – sett klokken på nye 30 min og spill videre. Man stjeler da pakker fra hverandre (vi spiller også med 1 på terningen i tillegg til 6. Når man får 1 må man velge hvilken av sine egne pakker man må gi fra seg og kan velge til hvem man gir den). Dette er den morsomste runden, for det er som regel noen få pakker alle vil ha og det blir kamp om å stjele akkurat disse og sitte med dem til slutt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg