Hun er ett år stor, det er ikke til å tro!

Foran meg sitter en pysjamaskledd jente, hun har litt grøtrester i håret, og litt i munnviken, men det er bare sjarmerende. Med  stor iver rister hun på en boks, i boksen har hun samlet en liten Duplo gris, en liten Duplo sau, en liten trekloss til et byggesett og noe annet smått. Lekene lager lyder når de treffer innsiden av veggene på boksen, med bestemte bevegelser lager hun en egen rytme, og ikke mer skal til før hun begynner å svinge hele kroppen fram og tilbake, og fra side til side. Kroppen beveger seg til rytmen hun lager, en liten dans, og et jubelrop til.

Munnen smiler fra øre til øre, 7 små riskorn til tenner gjør seg synlig. Å se henne slik fyller meg med den største glede. Det er akkurat så mye, og så lite som skal til for å få hjertet til å hoppe over et slag av ren lykke. Det er denne forbløffende sterke følelsen som ruller igjennom hele kroppen bare ved å se et barn le og danse som ikke er mulig å forstå før man har fått barn. Hadde hun vært et hvilket som helst annet barn kunne jeg ledd og kjent på en gøyal følelse, men fordi det er akkurat henne, min egen lille, er latteren og gleden bak smilet hennes så voldsomt at jeg nesten kan begynne å grine.

Tenk at jeg får være mammaen din også – tre helt vidunderlige jenter, jeg kan bare ikke forstå det !

Vilde, i dag er det ett år siden vi for første gang fikk holde deg i armene. Gratulerer med din første bursdag.
Maken til ei solstråle, jeg fatter det knapt. Som du sprer glede hver eneste dag. I dag trillet vi forbi et eldre ektepar på butikken, da du høyt og tydelig sa “HEI!” og vinket med din ene lille hånd akkurat i det vi rullet forbi. Du vet ikke selv hvor mye et lite “hei” faktisk kan bety, men det er så lett se i andres øyne den gleder du bringer med deg.

Fem små ord har du lært deg og si, “hei” var ditt første, “ha det” ditt andre, “pappa” ditt tredje, “se” ditt fjerde og “mamma” ditt femte. Det å se hvordan du hver dag blitt litt og litt klokere er som å se på ekte magi.
Det er kanskje sprøtt å si til ei jente på ett år, at jeg håper du tar med deg den gleden og tålmodigheten du har i dag inn i resten av livet. Det er nemlig dine to største karaktertrekk, som stadig blir bemerket fra kjente og fjerne. To karaktertrekk som vil gjøre deg til et veldig godt menneske.

I dag er du bare liten, men allikvel det aller største i dine søsters, mammas, og pappas liv. Takk for at et helt vanvittig godt år du har gitt oss

 Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

6 kommentarer
    1. Gratulerer med den første bursdagen til nydelige lille solstråla Vilde🎉🌸 Håper dagen hennes har vært fin!

    2. Åååh herregud hun er så søøøt! Venter mitt andre barn og første datter i august, kan ikke bli mer babysyk enn av disse bildene 😩😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg