Hjemmelaget kostyme

Det gøyeste jeg vet er når jeg starter med en tanke, som underveis utvikler seg til det spektakulær, og til slutt ender opp som dette. 

Plagget er sydd etter oppskrift fra syboken min SY SELV, og modellen er satt sammen av: Bryststykket, rynke erme, langt erme, bodydel, og fire lag kjoledel i ulike lengder.

I dag har jeg hatt en sydag på Instagram. Det vil si at jeg igjennom hele dagen har sydd og vist fram steg for steg på sykontoen min @spresyglede. Tanken var at jeg skulle sy en body for å vise med video hvordan bodyen fra syboka mi er laget. Problemet mitt er bare at jeg svært sjeldent syr et plagg to ganger (men unntak av når jeg syr til twinsa). Ingen unntak i dag heller – den enkle bodyen jeg skulle lage ble plutselig pimpet opp med et glitrende tyllskjørt. Det er jo ikke hver uke det er Halloween heller.

Mitt mål med syboka var å lage en sybok som ga et godt grunnlag for å kunne sy til alle plagg i klesskapet, og snarere åpne opp mulighetene for nytekning framfor å begrense kreativiteten til noen spesifikke plagg, og jeg føler jeg har lyktes. Når jeg nå syr fra boka mi, er jeg allerede godt i gang med å sy plagg som ikke finnes i boka, men som allikevel befinner seg i mellom linjene.

Syveileding til denne bodyen med tyllskjørt finner du under høydepunkter – body med tyll, på sykontoen min @spresyglede på Instagram 

  – Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

4 kommentarer
    1. Hei!
      Må bare si at boka di er helt fantastisk! jeg er veldig ny i syverden, og var i ferd med å gi opp sydrømmen – men har klart å sy såå mange fine plagg bare av å bruke boka di😊 Tusen takk for inspirasjonen! 😀
      Et lite praktisk spørsmål bare – i videoen på instagram sier du at trykknapper på klesplagg til baby ikke er så bra, men har du et bra alternativ? Borrelås? Blir kanskje for tykt det også? 🤔

      1. Wow. Så fantastisk å høre 😀 Tusen takk!
        Åh, da gjorde jeg meg kanskje litt misforstått, for jeg bruker trykknapper til de minste også, men ikke de i plastikk fordi de bygger så mye ut. Til babyer bruker jeg trykknapper av aluminium, de bygger mye mindre 🙂

    2. Hei 🙂 du er så flink!!
      Jeg lurer litt på ang. spilevegg. Vi pusser opp, snart ferdige, og har planlagt spilevegg.
      Da har vi tenkt ferdige plater med eikespiler, men så har vi funnet ut de er i det dyreste slaget. Samboer har gitt litt opp de derre spilene, til min store sorg. Så her må jeg steppe inn!
      Tipper du skal lage deres selv? hva slags materialer skal du bruke? og kan spilene skjøtes, eller må du bruke hele lengder på hver spile?
      Setter STOR pris på svar, her eller på mail <3
      Kine

      1. Hei 🙂
        Ja, vi skal lage de selv, jeg har tenkt til å sjekke ut eikespiler, men det er fullt mulig vi går for gran. Da koster det under 10 kroner løpemeteren. Jeg ville nok ikke skjøtet på lengden. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg