HJELP! Om tre dager får vi kjøkken

Vi skulle bare bestille oss kjøkken

I går dro, ja, det var omtrent slik at jeg halet og dro, jeg med meg mannen til IKEA. Jeg tror han er omtrent like glad i å være med ditt som jeg er i å se en hel fotballkamp på TV!

Vi skulle gå imellom kjøkkenet jeg på forhånd hadde tegnet, sjekke at alt stemte og så bestille det hele. Så det gjorde vi, og før jeg visste ordet av det satt vi der med hele bestillingen som en bunke ark i hendene. Vi hadde igjennom de 90 minuttene bukket, sagt “ja”, og “aha”, “flott”, “bra” og”jaha” mange ganger. Det gikk som på skinner hele greine. I følge min mann, hadde jeg klart alt dette like flott uten han.

I alle fall helt til… vi skulle betale.. Bare det at vi skulle betalte det hele før vi forlot IKEA kom litt brått på. Jeg hadde jo bare satt opp en time, men glemt bort det praktiske rundt. 102 443 kroner sto det på skjermen foran meg. Ikke akkurat mye penger for et helt kjøkken, men satans mye penger å trekke fra kortet på en gang. Jeg kjente et lite sug i magen da jeg tastet inn koden, holdt pusten et lite sekund, og så i det neste: “kort avvist”. Jeg prøvde en gang til, og igjen “kort avvist”.

Så der sto vi, med et helt kjøkken i hendene som vi ikke fikk betalt for.
“Har du nok penger?” To ganger spurte mannen i kassen om det spørsmålet, og med skjelvende røst svarte jeg “Ja, jeg har penger, jeg lover”. Som om det var til stor hjelp. Jeg kjente svetteperlene begynte å forme seg på ryggen, mens køen bak oss stadig ble lengre.

Og akkurat derfor har jeg med mannen på tur! Langt roligere enn meg selv sier han; “Stine, du har sikkert en sperre på kortet ditt, slik at du ikke får trekt over 100 000 ,- i ett beløp.”

Og dermed var problemet løst! Ut kom en kvittering som var lengre enn meg selv, takk og lov.

Nå gikk alt som på skinner igjen.. Helt fram til.. 

.. Vi på vei hjem brøt ut i en krampelatter, vi hadde sagt ja til utlevering av kjøkkenet 15.november! Vi hadde vel ikke koblet at det bare var fire dager til!

For det har seg nemlig slik at vi fremdeles mangler vi ett og annet på vegger, gulv og tak før vi kan montere opp ett helt kjøkken! Jammen godt det er flatpakket! Haha

Hvis du lurte; det er første gang vi bygger ett hus !


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

 

 

 

10 kommentarer
    1. Det blir så spennende! 😊 Jeg monterte IKEA kjøkken hos foreldrene mine for noen år siden. Det var mye jobb, men også utrolig moro! Skulle ønske jeg fikk gjøre det igjen. Hvilke fronter og benkeplate har dere valgt?

    2. Kjenner meg igjen der 😂 Vi hadde heller ikke klart når kjøkken kom levert, men det funka uansett! Og da har dere tid til å sjekke at alt har kommet, så rekker dere få det som evt skulle mangle!

    3. Jeg tror jeg ville utsatt leveringen litt. Fare for at de flatpakkede blir liggende i veien og må flyttes på titt og ofte😅 neida, snakker ikke av erfaring 😂🙊

    4. Lurt å få ikea til å bære det inn til det rommet hvor det blir liggende minst i veien frem til det kan settes opp😄 Også lurt å ta vare på alle smådeler osv. som blir til overs.. alt som er uåpnet kan man returnere til Ikea. Vi leverte tilbake en masse «småting» og hadde plutselig 13000,- til gode😄

    5. Husk at skjeggkre kommer bla, fra pappeskene fra Ikea. Bør pakkes opp ute og bæres inn så ikke pappen kommer inn i hus. Det trenger ikke og skje med himla kjedelig hvis du er en av de uheldige..

    6. Ja mor med Ikea kjøkken:) vi har samme som dere skal ha og et tips er å bruke elkroteip på det hvite skroget så slipper dere å male:)

    7. Stilig kjøkken! Og veldig gøy å følge husbyggingen deres 🙂 Er bildet fra Google Sketchup eller Ikea sitt tegneverktøy?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg