Gardinvegg – du syke tid!!

Reklame | Princess

Denne helgen har jeg frambragt følelsen av å befinne meg i et luksushotell her hjemme, og med dårlige framtidsutsikter for reiser og hotelliv passer jo det ganske så bra!

Fra 3D tegning til virkelighet 

Allerede for halvannet år siden da jeg tegnet ferdig de siste korrigeringen av det som skulle bli vår framtidige stue, tegnet jeg inn en gardinvegg i hjørnet av rommet. Dette har virkelig vært drømmen, og for en måneds tid siden bestilte jeg den spesialtilpassede gardinen hos Princess. Jeg synes dette er så unik og ufattelig lekkert.

Gardinveggen har dessuten flere geniale funksjoner.

  1. Gardiner som henger helt i fra taket og ned til gulvet frambringer en hotellfølelse til rommet.
  2. Gardinen er lysskjermende når solen står direkte inn i stuen, spesielt behagelig er det å få tonet ned sollyset om vi ser på tv på motsatt vegg
  3. Tekstiler, og en hel vegg av det gjør virkelig noe med akustikken i rommet, stoffet tar opp mye lyd som ellers blir som et ekko i et stort rom med slette gipsvegger.
  4. Gardinen gir muligheter for flere uttrykk i stuen, og en lys gardin i en ellers mørk og stilren stue, endrer stuen til en lun og lys krok ved å trekke igjen gardinene.

Det er helt vanvittig hvor stor forandringen det ble med denne gardinene, jeg er helt i ekstase! Bare se på før ↑ og etter ↓ bildet! 

Til informasjon rundt gardinen, så er den hele 9 meter bred, og montert med en skinne i taket, både skinne og gardin er kjøpt hos Princess.

Stoffet jeg valgte ut fant jeg blant de veldig mange stoffenealternativene man kan bestille på mål som Princess har i sin butikk. Blant utvalget fantes alt i fra velur gardiner, lystette gardiner, flor-lette gardiner og barnegardiner i allskens farger.

TIPS for å velge ut riktig gardin: Med et stort utvalg kan det være vanskelig å bestemme seg, og da er det aller beste du kan gjøre; å ta med fargeprøver av de fargene du allerede har i hjemmet. Om du må ta med en hel sofapute for å finne en farge som står godt til sofaen, så gjør det! For selv om lyset i butikken kan være et ganske annet lys enn det du har hjemme, så vil fargen som passer sammen med fargeprøvene dine, også passe godt når du kommer hjem, selv om lyset er annerledes. Da er det utrolig mye enklere å finne den perfekte tonen.

Spesialsydde gardiner må man i butikk for å bestille, men Princess har også et godt utvalg ekstra lange gardiner, nå på 40% rabatt, som kan passe til skinner. Du kan se utvalget HER 

Grunnen til at jeg valgte å henge opp skinnen fra hjørne til hjørnet i rommet, er fordi det gir meg så mange muligheter til å variere hele stuens uttrykk. Gardinen kan plasseres samlet bak stolen, i det indre hjørnet, eller så jeg kan trekke den for over en hele vegg, eller begge veggene for å lage hele rommet om til en gigantisk kosekrok.

De to veggene til sammen er ca 7,5 meter lang, og ved å gi gardinen litt ekstra lengde beholder den fremdeles noe av sin rynkefunksjon selv om den er strukket helt ut på skinnene.

Ett rom – to helt unike uttrykk 

Til slutt må jeg også få vise fram rommet i kveldsmørket. De to bildene under viser rommet i to uttrykk, og jeg kan bare fortelle det at jeg drar gardinen fram og tilbake hver time, bare for å beundre dens funksjon i rommet. Jeg hadde troen på at det skulle bli lekkert, men det ble enda bedre enn hva jeg hadde sett for meg!

Puter, og bordpynt er også fra Princess, og du kan finne alle mine favorittprodukter samlet HER

Vil du se mer fra husbyggingen, kan du ta en titt på kategorien min: Villa Ommedal 

19 kommentarer
    1. Heeeeelt fantastisk – sånn vil jeg også ha, nå når jeg skal kjøpe gardiner til nyoppusset stue👍 Så fint med lys gardin til mørk vegg😊

    2. Så fint det ble! Kan jeg se nærmere bilde av skinna? Og hvordan oppheng er det? Har du brukt fingerkroker?

    3. Kjempelekkert! En ting som er lurt, er å bygge taklistene (spesielt når det er å fine taklister som dere har) ut, med et hulrom bak som gardinskinnen kan gjemmes bort i. Da ser man listene når gardinene er trukket for, og den øverste kanten skjules bak noe pent 🙂

    4. Nydelig! Hva heter det stoffet du har brukt til gardinen? Jeg tror jeg må ta meg en tur på Princess for å finne gardin der selv til stuen. Var det vanskelig å montere opp skinnene forresten?

    5. Hei Veldig lekkert😊 Hvordan er skinnen i hjørnet? Hva heter stoffet til gardinen. Har du bilde av skinnen?

    6. hva heter gardinene du har og i hvilken farge? lurer også på hva det endte opp med å bli prismessig?

      1. Jeg valgte å ha gardinene 9 meter brede, veggene er til sammen 7 meter, det gjør at gardinen rynker fint selv om det er utslått.Pris varierer etter mål og stoff, så jeg ville forhørt med Princess dersom du ønsker pris på gardinen din 🙂

    7. Hei
      Bruker du stang til å dra gardinene med? Og hvordan har du hektet gardinlengdene sammen, slik at du slipper å dra for en og en gardin?

    8. Suprfine gardiner! Blir det synlige skjøter i gardinene? Er det mulig å skjøte sammen ferdig lengde gardiner, tror du? Eller blir det veldig synlige skjøter da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg