Fra plen til hus på 19 uker

Kan dere tro at for 19 uker siden så var det plen her hvor ett helt hus står i dag, og det har jo vært en lang sommerferie innimellom der også.

I det klokken slår 15:00 og snekkerne reiser hjem springer jeg ut for å beundre dagens arbeid. Hver dag skjer det så mye nytt, og det føles litt ut som julaften hele tiden.

Egentegnet hus

Jeg får ofte spørsmål om hvilket hus vi bygger, men det er jeg som har tegnet huset, så det finnes mange som ligner, men ingen som er helt like. Grunnen til at det ble slik er litt tilfeldig. Vi fant nemlig noen hus vi likte veldig godt, men som vi allikvel ønsket å gjøre noen endringer med. Vi kontaktet Lierhus, fordi vi likte svært godt deres “Storsteinsfjell hus”, og lurte på om de ville bygge huset for oss. Siden vi ønsket å trekke ut mye arbeid, fordi vi skal bygge husets innside på egenhånd, var ikke de interessert i å bygge for oss. Derfor sendte vi i stedet tegningene til arkitekt som fintegnet for oss, og gjorde det mulig for andre byggefirmaer og regne på hva huset ville koste å bygge. Vi havnet på Larsen Bygg som er under Mesterhus, rett også slett fordi vi hadde hørt mange positive omtaler om dem, og fordi de var så ekstremte raske og ryddige i prosessen rundt det å få priset huset og få hjelp til å søke om husbygging osv.. Huset er derfor ikke ett elementhus, men bygd på stedet. Prisen er ganske lik som ferdighus, og det har heller ikke tatt veldig mye lengre tid enn om vi hadde kjøpt et elementhus.

To av husene vi har tatt utgangspunkt i er: Lierhus – Storsteinsfjell og Hedal Anebyhus – Haneborg 

Det er med skrekkblandet fryd at jeg begynner å innse at snekkerene snart er ferdig med å sette opp huset vårt. Det betyr jo at det ikke er lenge til jeg selv må brette opp ermene og finne fram snekkerbuksa. Herlighet, så spent jeg er på det vi skal få til selv. Noen dager tenker jeg at vi har tatt oss vann over hodet, mens andre dager tenker jeg at vi må ta en ting av gangen, og tenke at for hver oppgave vi blir ferdig med, er vi ett steg nærmere målet.

Taket er ferdig. Alle dører og vinduer er montert, det mangler kun noen trekantvinduer på den røde veggen, og i går startet snekkerne med å kle huset, så nå går huset fra grønt til hvitt på kort tid.


Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

9 kommentarer
    1. Kjempe fint hus🏠Masse LYKKE til videre, å er det noen som klarer jobben innvendig, så er det dere to👍😀👍Gleder meg til å følge dere og huset videre, Takk for alt du deler❤️

    2. Så spennende! Det har virkelig gått fort😄
      Synes forresten den midlertidige grønnfargen var ganske fin jeg, dere har ikke vurdert å male det grønt?😂

      1. Ja, det er utrolig spennende 😀 Ja, den er søren ikke verst, faktisk vokste jeg opp i et hus med omtrent den grønnfargen, verdens koseligste hus 😀 Men ved siden av den veldig røde låven kjenner jeg at hvitt er ganske så trygt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg