Et første innblikk i den kommende syboka

Det er stoffer, barn og bikkjer over alt hvor jeg går, står og ser. Jeg som trodde at det å ha en baby hjemme, ref. den tiden jeg sist satt i denne bobla og skrev bok, var forstyrrende. Lite visste jeg at en epidemi skulle herje verden over to år senere. 3 barn som så vidt er ute av huset gir kaotiske tilstander, men på den positive siden har jeg alltid en sprell levende modell til å prøve ut nye plagg som former seg ut av symaskinene.

Det er spinnvilt hvor gøy det er. Klærne til den nye syboka blir fantastiske, og det er med god hjelp fra barna mine. Tvillingene fyller snart 8 år, og de har uten tvil fått mange meninger om hvordan klær skal se ut. De har fått komme med mange innspill på de nye modellene til boka, og det at de får være med gjør de like gira som meg over ett rykende ferskt plagg. Jeg håper at jeg klarer å videreformidle akkurat denne gleden i min nye bok, nemlig å inkludere barna, enten ved at de kan sette sammen modeller selv, eller til og med prøve seg bak symaskina.

Jeg har lyst til å vise fram noen av plaggene i dag. Den nye syboka inneholder syoppskrifter til klær i størrelse 3-13 år. Konseptet i bok nummer to vi du kjenne igjen fra min første sybok: Sy Selv – verdens fineste klær til ungene. Det å sy klær etter min metode, åpner opp sømmens verden til et ufarlig sted med uendelige variasjoner. Det er ganske så rått, og jeg er så glad for at tilbakemeldingene har vært enestående fantastiske. Jeg kunne ikke bedt om noe mer.

Her har dere et knippe plagg som er formet av min nye sybok som lanseres til høsten! 

Følg meg gjerne på Instagram: @stineskoli og @spresyglede 

13 kommentarer
    1. Gleder meg veldig til denne boka kommer 😍 har du noen dato eller ca tid for når den kommer ???? 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

    2. Åh, den vil jeg ha!! Har blitt noen plagg fra den andre syboka 😊 Fra hvilke str er denne? Og er det det lagt opp til å sy ligg mer i elastiske stoff nå? Har ei jente som bruker 98 i klær nå som jeg gjerne vil sy til! 😍

    3. Hun har skrevet det tidligere at det blir mer elastiske stoffer i neste bok, men man kan fint sy med elastiske stoff til den første boka også🙂 Digger den!!
      Hun skrev det i innlegget: str. fra 3-13 år..

    4. Sy selv-fan: Takk for svar! Haha, oversåg nok alderen i innlegget ser jeg.. men er 3år=str 98? Mener å huske det stod litt andre aldre enn jeg var vandt med i sist sybok, men mulig jeg blander?! 😊 Jeg har prøvd meg på elastiske stoffer ut i fra mønstrene i første boka, men sliter med å få det pent.. I hovudsak til baby jeg har sydd i jersey, og det blir aalt for vidt for mine barn 🙈 Så har blitt mest faste stoff, men liker bedre å kle barna i jersey, så blir gøy å få oppskrifter beregnet til det 😊

      1. 3 år er 98 ja 🙂
        Det du kan gjøre når du syr i elastiske stoffer og ønsker å ha plaggene smalere er å bruke bredden til en størrelse mindre 🙂 Det er helt riktig som du sier at du trenger mindre bredde med elastiske stoffer enn i faste.
        Stoffene er også vanskeligere å sy i dersom de strekker seg lett. Du kan prøve deg med isoli stoffer. De er ikke like elastiske men veldig mye og gode (klassisk joggebukse stoff)

    5. Du er kjempeflink:) Jeg har ikke lenger små barn, men jeg husket at jeg prøvde å sy litt da min yngste datter var lita. Og det var artig:)

    6. Anette: Ja, 3 år er 98. Det er størrelser fra 56 til 116 i den første syboka:)
      Har sydd litt i begge deler, og synes det fungerer fint med både faste og elastiske stoffer, men er kanskje forskjell på barna våre😀

    7. Spennende – gleder meg til den kommer!

      Hvilken maskin er det du bruker for å lage trykk på klær?😊

    8. Hei. Der ble det tull da jeg skulle bestille sybok, og har betalt for to bøker. Men jeg trenger bare en😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg