#equallywomen

Reklame | ellos

For nøyaktig en uke siden tråkken jeg ut av komfortsonen for å være med å støtte opp under Ellos sitt kroppsideal – Likestilling av kvinnekroppen uavhengig av størrelse, etnisk bakgrunn eller alder.

Jeg fortalte om min største mobber, nemlig meg selv. For i speilet kan jeg finne de utroligste feil, og legge fokus på det, og bare det. Jeg kan få høre at jeg ikke har grunn til å ha dårlig selvbilde, men allikevel har jeg det. Det har ikke noe å si hva andre synes, om tankesettet allikevel er forvridd. Jeg vet at det er tankene og ikke kroppen det er noe galt med, men allikevel..

Jeg gruet meg sånn helt på ekte for å trykke på publiser, da jeg fortalte om mitt dårlige selvbilde. Jeg var skikkelig livredd for hva som ville møte meg.
På godt, men også vondt var tilbakemeldingene mange, fordi så mange kjente seg igjen. Jeg tror dessverre det er et litt for vanlig problem at vi kvinner drar vår egen kropp ned, og antagelig er det fordi vi blir så til de grader påvirket at en steriotypisk kvinnekropp som har dominert mediene i en årrekke.

Det er to meldinger jeg fikk som jeg vil dele videre med dere:

Jeg klapper for hun som klarer å drite i det:

  • Jeg har to barn, og hengemage lagt over trusekanten. Men jeg tar meg selv i nakken og sier: “hvorfor skal jeg sitte å svette på stranda om kroppen min ikke er perfekt?” Om 50 år er jeg mest sannsynlig slettet fra denne verden.. Da vil ingen husker kroppen min, og ingen bryr seg heller.

Jeg heier på hun som følte seg utenfor, men som endelig har funnet et sted hun kan være normal:

  • Jeg har i flere år fullstendig unngått både butikker og nettbutikker, nettopp fordi jeg ikke er komfortabel i egen kropp, og ikke minst fordi jeg ADLRI finner ting som både er fine OG store nok i størrelser. Det var inntil jeg fant Ellos i vår. De hadde klær, i de nyeste trendene, i mine størrelser og som passet min figur. Jeg kunne for første gang på sikkert ti år, kjøpe klær på nettet, ha valgmuligheter og ALT passet perfekt! Takk for åpenheten, ærligheten og for at du er med på å påvirke.

Ellos har i flere år vært det jeg mener er den beste nettbutikken til å bruke mangfoldet av kvinner som modeller, og det er kanskje noe av det jeg verdsetter aller høyest hos Ellos. Det er også derfor veldig betydningsfullt for meg å få jobbe med de.

Min månedlige rabattkode er: 425415, den gir 33% rabatt på dyreste vare, eller 5% ekstra på allerede nedsatte varer.

Og som en ekstra hyllest til alle kvinner der ute kommer det her et knippe av høstens nyheter, som er mine store favoritter.

– brun ullgenser – 

– kjole i høstens farger – 

– Kjolen som må inn i klesskapet – 

– denne kåpen, min favoritt, nå i nye farger –

– denne sykt stilige jakka – 

– dette drømme kosesettet –

– denne nydelige genseren – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg