En ferdig, men uferdig stue i kveldsmørket

Det er når solen går ned og de sene nattetimene begynner at stuen går fra vakker til magisk.

Det er akkurat det jeg har prøvd å fange på bildene i  dette innlegget.

Dette rommer av huset er helt ferdig, selv om det på så mange måter ikke er ferdig i det hele tatt. Jeg kan kanskje heller si; den store jobben er gjort, nå gjenstår kun kosen – nemlig innredning (til tross for at jeg har tjuvstartet noe).

Innredningen 

Sofa og stoler, snublet jeg over på Skeidar for en tid tilbake. Det var en utstillingsmodell som skulle ut, så da kastet jeg meg rundt og kjøpte sofa, før gulvet var lagt.

TV er på plass, med helt skjult anlegg. TVen vår er den lekre The Frame fra Samsung. En TV som ser ut som et bilde når det skrus av. Vi kjøpte TV da vi var på boligmessa i fjor, et godt tips om du venter på at den skal være på tilbud. Rammen har jeg bestilt i trefarge, og så har jeg enkelt og greit beiset den i samme tone som spilene bak. Det ble så sinnsykt lekkert!

Helt skjult anlegg til TV: Ekstra høytalere har vi integrert i takboksen over TV, og ledningen til TV forsvinner igjennom et rør i veggen og ut i boden på baksiden der TVboksen står plassert. Jeg elsker dette helt rene uttrykket, og følelsen av at det faktisk er et bilde og ikke en TV som er så sentralt plassert i stuen vår.

Mangler

Selv om en del alt er på plass, er det enda mye som mangler. Et stort gulvteppe under sofaen, en gigantisk gardinvegg, og et stort salongbord som jeg har en plan om å lage står for tur. I tillegg venter tre helt nydelige lamper på gulvet, klare til å henges opp over salongbordet. Når alt det er på plass, kan resten av pynten komme. Det gleder jeg meg til!

!

– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

13 kommentarer
    1. Hei
      Jeg må si at det er et helt overlekkert hus dere 2 har fått til🙌
      Men litt over Til noe annet, du reklamerer en del for avene,Er dette et merker du faktisk bruker til vannlig.
      Du har jo skrivi at du sliter med kvise å syns du at den gel kremen hjelper.
      Er bare veldig inntrisert i å prøve disse kremene.

      1. Tusen takk 😀 Jeg bruker Avène både som hudpleie, ansiktspleie og solbeskyttelse. Men jeg er ikke helt sikker på hva du mener nå? En gel krem fra Avène mot kviser har jeg ikke testet eller hørt om. Jeg har ikke lengre et problem med akne etter å ha fått profesjonell hjelp hus en hudlege. Så sliter du selv, er det min største anbefaling. Gå til legen din og få en henvisning

    2. Hei!
      Først og fremst: SHIT, dere er flinke!! Jeg blir helt satt ut over hvor flinke dere er og hvor fint dere får det!
      Over til noe annet, så lurer jeg veldig på hva du tenker om stearinlys i et nymalt hjem? Jeg har lest mye om at det ikke bør tennes lys før etter ett år. Vi har det helt nymalt selv, og jeg kjenner det er så ufattelig trist hvis vi ikke kan tenne stearinlys utover høsten og i juletidene (haha, ja, jeg synes det er over gjennomsnittet koselig med lys). Har dere noen erfaringer/tanker? Jeg vet det finnes mye fake. De jeg har prøvd hittil har gitt en veldig oransj og urealistisk farge. Tar gjerne i mot tips hvis du vet om noen fine falske lys også!
      Stå på videre!

      1. Jeg tenker at det sikkert er greit å begrense det en del, men du kan også sjekke om malingen som er brukt inneholder TMPD-MIB, det skal være stoffet som framkaller heksesot. Det sies også at man kan forhindre det ved å varme opp huset til 25-30 grader noen runder, slik at malingen får tørket helt ut. 🙂

    3. Hei! Her er det bare å si WOW til hele oppussingsprosjektet 🤩 Vi har nettopp bestilt det samme TVet, Samsung The Frame, og ble veldig inspirert av at du har beiset rammen for å matche treverket ellers. Bestilte du den trefargede rammen fra Samsung – og beiset den? Eller har du spesialbestilt en ramme i treverk fra et annet sted?

    4. Huset deres har blitt utrolig fint! Det har vært veldig gøy å følge med. Jeg vurderer nå å bestille the frame tv’n, men ser at rammene man nå kan kjøpe til tv’n ikke er i tre, men plastikk som etterligner tre. Hvordan fikk du tak i tre-ramme som kan beises?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg