DIY Lag maleriet ditt selv

GOOOD 1. DESEMBER!!
Vet dere hva dette betyr?! Klart dere gjør det. Det er tid for Den Kreative Kalenderen! Og jeg ønsker å starte årets kalender med å vise hvordan man kan lage kunst til egen vegg, eller kanskje er det noen som skulle hatt litt kunst under juletreet?

Jeg har vist fram mitt verk tidligere, men nå skal jeg altså vise dere hvor enkelt det er laget!


Utstyr: 

  • Lerret. Jeg hadde et gammelt IKEA lerret liggende som jeg gjorde gjenbruk av
  • Maling, av typen veggmaling. Jeg har kjøpt Opus Fargeprøve Ultramatt i forbindelse med fargevalg til nytt hus. Dette er halvliter bokser som ikke koster all verden. Et annet og mer vanlig alternativ er akrylmaling.
  • svamper, jeg har at typen Firstprice.

Jeg må poengtere for dere at dette er mitt alle første maleri, så sannsynligheten for at du får det til er like stor som min var.


Utgangspunktet startet her

Det første jeg gjorde var å male hele lerretet to strøk med grunnfargen jeg ønsket. Fargene jeg ønsket å bruke i bilde er farger jeg har plukket ut til vegger/interiør i det nye huset. En varm gråfarge, en grønn og sort. Du velger blant dine favorittfarger

Så kunne moroa begynne! 

Jeg la på maling uten egentlig å ha noen plan. Og med noen billige svamper jeg hadde liggende klappet jeg malingen utover slik at fargene fløyt i hverandre.
Helt til sist har jeg på flaksalt for å lage en ekstra detalj til bildet

Snurr film og la deg inspirere

Over 70 andre kreative ideer fra meg kan du se her 


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg