DIY lag et ostefat, enkelt og stilfullt

En ting som er utrolig lettvint og morsomt å lage er ostefat. Faktisk trenger du ikke mer enn en planke og noen håndtak for å komme i mål.

Men det er alltid stas og gjøre litt mer ut av det,  så jeg tar deg igjennom en rask gjennomgang av hvordan jeg har laget ostefat.


Plank: Det første du trenger er planker. Hvis du ikke har sag selv, så kan du få enkelte byggevarebutikker til kappe for deg. Dette kan du få hjelp til på for eksempel Montér. Det fine med det, er at du kan plukke ut en planke, få de til å kutte den opp i lengdene du ønsker, og så får du plass i bilen til tross for at du kjører en liten elbil.

Jeg har  valgt å bruke plank av gran med bredde på 15 cm.

Pussepapir: Når du har kuttet opp plankene i ønsket størrelse, pusser du over med pussepapir slik at skarpe kanter og flis forsvinner.

Neste steg er å male i de fargene du selv måtte foretrekke. Ved hjelp av maskeringsteip kan du lage fine rette kanter og stilige mønster.

Som et top coat har jeg sprayet hele med fatet med en blank lakk for å forsegle og beskytte malingen og treverket mot matvarer.
Til slutt monteres håndtakene på hver side. Her kan det være nødvendig å borre hull til skruene før du skrur.

Kjøp et osteservise som du legger med fatet og du har en perfekt gave å gi bort 😀

Lykke til!
Liker du mine prosjekter, må du gjerne spre ryktet og dele mine innlegg, slik at venner og familie kan få inspirasjon til å gjøre julen litt mer kreativ 😀


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

4 kommentarer
    1. Jeg har ikke ord….du er superkreativ!! Er det mulig liksom? Hva i huleste er du laget av Stine????
      Du vet du inspirerer meg masse!
      Klemmer fra Arendal<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg