Byggekontrakt under juletreet i år

Bryllup i 2017, baby I 2018 og hus i 2019! 
– For noen år det har vært og for et år vi har i vente

20.desember skrev vi under på byggekontrakten med Mesterhus. La oss bare kalle det tidenes (dyreste) julegave.

Jeg kan nesten ikke vente med å komme i gang. Vi har det siste året planlagt det nye huset i uendelig mange timer, og i april settes spaden i jorden i følge tidsplanen. Da skal grunnmuren på plass slik at snekkeren kan sette i gang på forsommeren.

Vi skal gjøre alt innvendig (som vi har lov til å gjøre) i huset selv, noe som til tider føles helt overveldede, men samtidig ekstremt spennende, og jeg kan nesten ikke vente med å ta dere med på reisen. Som dere vet elsker jeg å spikre, snekre, sage, lime, sparkle, klippe, tegne, sy..    .. ja alt innen kreativitetens verden, med unntak av strikking – det går for smått.  Sammen med min handy mann skal vi nok få det til!

Snakk om tidenes Do It Yourself prosjekt!

Og som i alle mine andre DIY prosjekter, skal jeg ta dere med på dette også. Mitt mål er å inspirere andre til å tørre å prøve og gjøre ting selv. For tørr man å prøve er det mye gøy man kan gjøre, og til en rimeligere penge enn om man setter inn håndverkere til all jobben

Fra rottehus til drømmehus

Vi flytter ikke langt, ikke lengre enn et par meter. Det nye huset skal bygges i hagen her på gården hvor vi bor, før det gamle huset skal rives ned. Men selv om det ikke er langt, vil det føles som om vi flytter til en ny verden. For et liv med varme i gulvet, et liv der rottene ikke kryper på kjøkkenet, og et liv med mer enn et toalett i huset, det kommer til å bli en helt ny verden for oss.

Vi holder ut, men er det noen som kommer til å sette pris på et nytt hus, så tror jeg det må være oss.


Jeg er nominert som semifinalist “Årets influencer: livsstil” og “Folkets favoritt” i Vixen Influencer Awards 2018! 
Stem på meg her om du synes jeg fortjener å bli blant finalistene 
Muligheten til å stemme avsluttes i morgen, 3.januar 🙂


– Følg meg på Facebook HER – Instagram HER – Snapchat: stinetuss –

 

7 kommentarer
    1. Har dere tatt utgangspunkt i et av Mesterhus’ hus, eller er alt tegnet fra scratch?

      Bor i nytt Mesterhus selv og syns det er gøy å følge med på andre prosjekter. 🙂

    2. Og er det noen jeg unner nytt hus, så er det dere! Gleder meg til å følge dette prosjektet!!

    3. Pass på at alt av musesperrer er grundig på plass i nyhuset, så ikke rottene og musene flytter inn sammen med dere! Det blir gøy å følge byggeprosessen 🙂

    4. Har fulgt bloggen din lenge og lurer på hvorfor dere skal rive huset dere bor i nå? Dere pusset jo opp og malte for ikke mange år siden😊 Er det ikke lurere å fjerne problemet med rotter, for så å leie ut?
      Dette er ikke kritikk altså! Digger deg og bloggen din💗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg